معاون وزیر نیرو از آبرسانی به هزارو ۶۳۸ روستا در کشور تا پایان امسال خبر داد.

حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو  امروزدر حاشیه در حاشیه آیین بهره برداری از تاسیسات نمک‌زدایی از آب شرب چاه‌های نوش‌آباد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: آبرسانی به ۱۶۳۸ روستا با جعیت ۹۷۹ هزار نفر تا پایان سال انجام خواهد شد.

او، با اشاره به اینکه از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال ۹۸ عملیات آب رسانی به ۱۱ هزار ۵۱۴ روستا انجام شده است افزود: جمعیت ۷.۷ میلیون نفری در این روستا‌ها از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

به گفته او، ۹۹.۸ درصد از جمعیت بخش شهری و ۸۱ درصد در بخش روستایی از پوشش آب آشامیدنی سالم برخودار است.

افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب مشترکین کشور با شیوع کرونا

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، در ادامه افزایش ۱۰ درصدی مصرف آب مشترکین با شیوع بیماری کرونا را تاکید کرد و گفت:
به طور میانگین در کل کشور میزان مصرف آب با شیوع بیماری کرونا در انتهای سال ۹۸ و ماه‌های ابتدایی سال ۹۹ حدود ۱۰ درصد نسبت به ماه‌های مشابه قبل افزایش داشته است.

جانباز، سرانه شهری مصرف آب خانگی را در کشور حدود ۱۷۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز دانست و گفت: مصرف آب در کشور‌های مختلف متفاوت است، ولی سرانه مصرف در تعدادی از کشور‌های توسعه یافته نظیر آلمان، هلند و بلژیک در حدود ۱۳۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روزاست.

او، در مورد میزان سرانه مصرف خانگی نیز در ایران گفت: ۴۰ درصد مشترکین در ایران مصرفی بالاتر از الگو دارند و ۶۰ درصد مشترکین نیز در کشور زیر الگوی مصرف است.

شایان ذکر است: بهره‌برداری از پنج طرح آب و فاضلاب شهری و روستایی با اعتبار افزون بر ۱۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان روز سه‌شنبه در هفته سی و هشتم پویش هر هفته #الف-ب-ایران با حضور ویدئو کنفرانسی رضا اردکانیان وزیر نیرو در منطقه کاشان آغاز شد.

این طرح‌های آبرسانی از استان اصفهان همزمان با طرح‌های بزرگ آب و برق از استان‌ها قم، زنجان و سمنان در مجموع با ۶۸۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

برای بهره‌برداری ویدئوکنفراسی از طرح‌های بزرگ آب و برق در قالب پویش هر هفته #الف-ب-ایران، وزیر نیرو به قم سفر کرده و حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و حجت‌الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در کاشان حضور داشتند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.