مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان گفت: امسال ۱۸۲ فقره آتش سوزی در جنگل و مراتع استان رخ داده است که نسبت به پارسال ۴۶ درصد کاهش داشته است.

سعدی نقشبندی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به کاهش آتش سوزی‌ها در یک هزار و ۴۳۶ هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان گفت:سال گذشته با وقوع ۲۷۱ فقره آتش سوزی در استان، ۲ هزار و ۶۵۸ هکتار درگیر آتش شد.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی استان ۲۳۲ هکتار در ۱۰۷ فقره بود، افزود:طی۹ ماهه نخست امسال این میزان به ۳۰۴ هکتار و ۶۲ فقره رسیده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به سطحی بودن ۹۰درصد آتش سوزی جنگل‌های استان گفت:بر اثراین آتش سوزی‌ها ۱۰ درصد به تنه درختان آسیب جدی وارد شده است.

او بیان کرد:امسال ۸۳ هکتار از اراضی جنگلی استان در آتش سوخت، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۵۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی یکی از موثرترین اقدامات در زمینه توسعه جنگل کاری را اجرای طرح زراعت چوب دانست وگفت:امسال یک میلیون نهال صنوبر در اسفندماه به متقاضیان این طرح تحویل داده می‌شود.

نقشبندی همکاری انجمن‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت در مناطق جنگلی برای اطفای حریق را مطلوب و موثرارزیابی کرد و افزود:تن‌ها راه برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی فرهنگسازی عمومی است که در این زمینه دهیاران استان آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.

او در پایان اعلام کرد:در دی ماه امسال ۳۳ دستگاه دمنده تهیه شده و ضمن آموزش، به دهیاران مناطقی که مستعد آتش سوزی هستند، واگذار شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.