داده‌های اداره ملی آمار انگلیس از وخامت بحران بیکاری در این کشور در بحبوحه همه گیری کرونا حکایت دارد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، نرخ بیکاری در انگلیس به بالاترین میزان از ابتدای سال ۲۰۱۶ به این سو رسید.

در حالیکه اقتصاد انگلیس متاثر از همه گیری ویروس کروناست، ارقام رسمی نشان می‌دهد نرخ بیکاری در این کشور در سه ماه منتهی به نوامبر به ۵.۰ درصد افزایش یافته، که بالاترین میزان از اوایل سال ۲۰۱۶ است.

داده‌های منتشره از سوی اداره ملی آمار انگلیس حاکی از آن است تعداد کارمندان در لیست حقوق و دستمزد شرکت‌ها در ماه دسامبر ۲.۷ ٪ نسبت به سال قبل و ۸۲۸ هزار تن نسبت به ابتدای همه گیر در فوریه ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

دولت انگلیس تلاش کرد با ایجاد طرح حفاظت از مشاغل مانع از گسترش بیکاری در این کشور شود، اما تا ۳۱ اکتبر تنها موفق به حمایت از ۲.۴ میلیون فرصت شغلی شد. این رقم در ماه می ۸.۹ میلیون شغل اعلام شد. این طرح که پر هزینه‌ترین اقدام حمایتی دولت لندن در مقابله با همه گیری کرونا بود تا اواسط دسامبر ۴۶.۴ میلیارد پوند هزینه روی دست دولت انگلیس گذاشت و قرار است در ۳۰ آوریل سال ۲۰۲۱ به پایان برسد.

انگلیس در حال حاضر با بیش از ۳ میلیون و ۶۶۹ هزار مبتلا به کرونا در رده پنجم کشور‌های آلوده جهان قرار دارد. تاکنون نزدیک به ۹۹ هزار انگلیسی قربانی همه گیری کرونا شده اند. انگلیسی بحرانی‌ترین شرایط ناشی از کرونا را در میان کشور‌های اروپایی تجربه می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار