دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: گسترش و توسعه فعالیت دفاتر تسهیلگری در جهت پیشگیری، درمان و حمایت از آنان نقش بسزایی خواهند داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان کرمی با بیان این مطلب در جمع مسئولان دفاتر تسهیلگری شیراز اظهار داشت: اعتیاد زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی است و تهدیدی برای عموم افراد جامعه خواهد بود.

او افزود: پیشگیری از سوءمصرف مواد نیازمند مشارکت جدی مردم و بخش‌های دولتی و غیردولتی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس نقش دفاتر تسهیلگری و استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد را در پیشگیری از اعتیاد مؤثر دانست و گفت: نگاه دلسوزانه سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است و باید از ظرفیت این تشکل‌های مردمی به‌طور هدفمند و سازمان‌دهی شده در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر کاهش معضل اعتیاد و همچنین اجرای طرح‌های حمایتی برای بهبودیافتگان استفاده کرد.

کرمی در ادامه بیان داشت: دفاتر تسهیلگری با اقداماتی همچون شناسایی خانواده‌های در معرض اعتیاد و خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد و سایر اقدامات آموزشی و فرهنگی و درمانی در جهت پیشگیری، درمان و حمایت از آنان نقش بسزایی خواهند داشت و لازم است این اقدامات گسترش و توسعه یابد.

او آگاه‌سازی نوجوانان، جوانان، والدین و افراد کلیدی محله و منطقه را در خصوص پیشگیری از اعتیاد مهم برشمرد و افزود: بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی آحاد جامعه در خصوص انواع مواد و خطرات مصرف و تشکیل گروه‌های خودجوش از بین افراد محله می‌تواند کمک و یاریگر مثبت و مؤثری در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: بدون مشارکت مردم و حضور فعال آن‌ها در امر پیشگیری از اعتیاد و مسئولیت‌پذیری در این خصوص نمی‌توان معضل اعتیاد را حل کرد.

در ابتدای این جلسه مسئولان دفاتر تسهیلگری ضمن ارائه گزارش عملکرد به بیان نقطه نظرات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های ناشی از آن پرداختند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.