دبیرکل سازمان ملل درباره تهدید‌های بی‌سابقه‌ای که کشور‌های جهان با آن مواجهند، هشدار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه پی بی اس، دبیر کل سازمان ملل در خصوص  بحران موجودیتی که جهان را تهدید می‌کند، هشدار داد.

آنتونیو گوترش در اجلاس مجازی مجمع اقتصادی داووس به سران جهان هشدار داد که دنیا نه تنها با یک وضعیت اضطراری ناشی از شیوع کرونا و بدترین بحران اقتصادی حدود یک قرن مواجهه است، بلکه همچنین تهدید‌های موجود اقلیمی و نیز رویایی دو اقتصاد بزرگ آمریکا و چین نیز در برابر آن قرار دارد.

دبیر کل سازمان ملل افزود بشریت نمی‌خواهد تراژدی و بحران ۲۰۲۰ را تکرار کند. با این حال گوترش به بسیاری از شکنندگی‌ها در جهان امروز از جمله عدم توافق در مورد استفاده از فضای مجازی و خطرات فزاینده گسترش سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی اشاره کرد. گوترش گفت: در سال ۲۰۲۱ ما باید به این شکنندگی‌ها بپردازیم و دنیا را در مسیر درست قرار دهیم.

گوترش هشدار داد که کشور‌های توسعه یافته ثروتمند در اشتباهند اگر تصور می‌کنند با واکسن زدن به مردم خود و غفلت از کشورهای در حال توسعه، در امان خواهند ماند. واکسن‌ها باید به عنوان کالا‌های عمومی جهانی دیده شوند و تولید واکسن باید در سراسر جهان با قیمت‌های مقرون به صرفه افزایش یابد.

دبیر کل سازمان ملل همچنین خواستار اقدام اساسی برای رفع نابرابری‌های عمده برخواسته از همه گیری کرونا شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار