نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر تکمیل زیرساخت‌های جاده ترانزیتی ماهیرود برای توسعه صادرات غیرنفتی تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آیت الله عبادی نماینده ی ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار مدیرکل گمرک استان گفت: شریان حیاتی جاده ترانزیتی محور ایران و افغانستان در مرز ماهیرود باید بیش از پیش فعال و از ظرفیت تولیدات استان در صادرات محصولات غیر نفتی بهره گیری شود.

او با اشاره به لزوم توجه به امر صادرات کالا به کشور‌های همسایه، افزود: بایستی تلاش شود تا تحریم دشمن، بی اثر شود و در این خصوص سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران، این است که متکی به نفت نباشیم و صادرات خود را به طور قانونی در سطح جهان گسترش دهیم.


بیشتر بخوانید


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جایگاه گمرک بسیار پر اهمیت است و اگر خواسته باشد نقش خودش را پیاده سازی کند، باید وزارتخانه‌های مرتبط، کارشان را به نحو احسن انجام دهند.

آیت الله عبادی با اشاره به اهمیت ارتباط با کشور‌های همسایه افزود: اگر وزارتخانه‌های امور خارجه و کشور زمینه‌های لازم در خصوص برقراری ارتباط با کشور‌های همسایه و ایجاد تفاهم در امور تجاری را فراهم آورند، آن وقت نقش گمرک نمایان می‌شود، اما اگر نه جاده ای، نه ارتباطی و نه اولویت کالا در صادرات و واردات داشته باشیم، گمرک نمی‌تواند فعال و پویا باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.