مدیرعامل تجارت فلز گفت: با توجه به بحث همه گیری بیماری کرونا در سال ۹۹ و متاسفانه از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان از ابتدای امسال، تصمیم گرفتیم تا در هیچ یک از همایش ها، گردهمایی‌ها و نمایشگاه‌های برگزار شده حضور نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی سلیمانی، مدیرعامل تجارت فلز، گفت: با توجه به بحث همه گیری بیماری کرونا در سال ۹۹ و متاسفانه از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان از ابتدای امسال، تصمیم گرفتیم تا در هیچ یک از همایش ها، گردهمایی ها و نمایشگاه های برگزار شده حضور نداشته باشیم. شاید بتوان این موضوع را یک مسئولیت اجتماعی برای حمایت از کادر درمان دانست. اوایل نوروز امسال بنرهایی در جای جای شهر در سوگ پزشکان و عزیزان از دست رفته به چشم می خورد که من و همکارانم را بسیار متأثر کرد. نهایتا تصمیم بر آن شد تا تجارت فلز در هیچ یک از نمایشگاه ها و گردهمایی های سال 99 حضور نیابد تا در کنار کادر درمان باشد.

برنامه های جایگزین تجارت فلز و ارائه خدمات با حضور پر رنگ تر و فعالیت گسترده بر روی شبکه های اجتماعی و وبسایت تجارت فلز و همچنین نصب بیلبورد در شهرک های صنعتی صورت گرفت که به دور از هر گونه اجتماع و خطر تشدید این بیماری است.

  • از نگاه شما تغییرات بازار امسال نسبت به سال گذشته با توجه به شرایط کلی حاکم بر بازار چگونه ارزیابی می شود؟

مدیرعامل تجارت فلز گفت، بسیار متاسف و متاثریم که بیماری همه گیر کرونا در سراسر دنیا عواقب ناگواری در به همراه داشته و جان انسان های بیگناه زیادی را گرفته است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها از این باب آسیب های جدی دیده اند و دچار تزلزل و شکست شده اند. با توجه به استراتژیک بودن محصولات فلزی و صنعت آهن و فولاد در بین صنایع و با نظر به اینکه این محصولات در دسته کالاهای پر مصرف قرار می گیرند، این گروه از کسب و کارها بر خلاف پیش بینی های امسال با رشد نیز مواجه شدند. از جمله دلایل رشد فروش، عضویت فلزات در دسته مواد اولیه زیرساختی مهم کشور همانند مواد اولیه صنایع، ساختمان سازی و... است و در صورت تعطیلی کسب و کارهای گروه های دوم و سوم، صنعت همچنان پویا بوده و بار سایر دستگاه ها را نیز به دوش کشیده است. همچنین نکته حائز اهمیت در اقتصاد ما، بحث مسکن و صنایع ساخت است که بسیاری از کسب و کارها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم وابسته به این صنایع هستند.

تجارت فلز:

وی افزود، با توجه به تاثیر تحریم های اعمال شده بر اقتصاد کشور و نیاز مبرم به خودکفایی، بازسازی و ترمیم اقتصاد و عبور صنایع داخلی از دوره شوک تحریم ها، چرخ های صنعت روان تر چرخیدند و از حرکت نایستادند.

  • پیش بینی بازار در سال آینده از دید تجارت فلز چیست؟

پیش بینی دقیق، امری غیر قابل باور بوده و با توجه به نوسان های اقتصادی حاکم، امری بسیار دشوار است. بدیهی است که با توجه به تغییرات سیاسی دولت آمریکا، روندی رو به رشد و بهبود در پیش خواهیم گرفت و با نوسانات کمتری نسبت به گذشته مواجه خواهیم شد. همچنین با توجه به حوزه مصرفی کالاهای فلزی، همچنان ایران با حفظ رتبه دهم تولید در حوزه فولاد، رشد بازار صادرات را مشاهده خواهیم کرد.

  • اهداف و برنامه های تجارت فلز در سال 1400 چیست؟

روند پیش رو در تجارت فلز برای سال 1400 پیش از همه حفظ شرایط کنونی و افزایش فعالیت در بازار فلزات و فولاد کشور خواهد بود. با گسترش فعالیت در حوزه دیجیتال و آفلاین می کوشیم تا در صنعت خرید و فروش فلزات خدمات مناسب تر به همراه ارزش افزوده بیشتر به مشتریان ارائه کنیم. همچنین از برنامه های آینده شرکت، ورود به حوزه واردات و صادرات محضولات مرتبط به صنعت فولاد است.

  • چند مورد از رویدادهای مهم درون سازمانی تجارت فلز در سال 99 بیان کنید؟

با توجه به رشد و بلوغ هر سازمان و دور شدن از هیجانات ابتدایی تاسیس، اقداماتی در زمینه باز-طراحی لوگو و موارد چاپی جهت بهبود انتقال هویت برند انجام دادیم. همچنین با بازطراحی وبسایت برای سهولیت به دسترسی به کلیه بخش ها و ایجاد تجربه کاربری بهتر، گام هایی برداشته ایم.

  • برنامه های حضور تجارت فلز در نمایشگاه های سال آتی چیست؟

در صورت فروکش کردن بیماری کرونا و واکسینه شدن افراد و با بهبود شرایط و رعایت پروتکل های بهداشتی، مجددا در سال آینده حضور پر رنگی خواهیم داشت و با مشتریان و همراهان عزیزمان از نزدیک دیدار تازه خواهیم کرد و در کنار آن ها خواهیم بود.

تجارت فلز:

در آخر وی افزود، امیدوار هستیم که بتوانیم در رویدادها و گردهمایی های بین المللی نیز همان طور که در سال گذشته در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان دوبی درخشیدیم، حضور یابیم.

*تصاویر مربوط به شرکت در نمایشگاه ها، متعلق به سالهای گذشته و پیش از پاندمی کرونا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار