به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز محمدی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص تشریح خدمات مثبت زندگی گفت : مهمترین دستاورد تأسیس مراکز مثبت زندگی ایجاد عدالت در ارائه خدمات، آگاهی و شناخت اقشار مختلف جامعه نسبت به اهداف و برنامههای سازمان بهزیستی و از طرفی رضایتمندی جامعه هدف را در بر دارد که مجموعه این اقدامات می تواند نتیجه تحقق اهداف سازمان بهزیستی باشد.
او گفت : از نکات مثبت راه اندازی مراکز مثبت زندگی الکترونیکی کردن فعالیتها، کمک به کاهش ترددهای غیر ضروری افراد دارای معلولیت به مراکز و ادارات بهزیستی است.
محمدی افزود : بخش وسیعی از جامعه هدف سازمان بهزیستی افراد دارای معلولیت هستند، این عزیزان در ترددها با مشکلات زیادی مواجه اند و ضمن اینکه از نظر اقتصادی هم هزینههای زیادی را متقبل میشوند، بنابراین انسجام پروندهها در مراکز مثبت زندگی از یک طرف و از طرفی آشنایی مددکاران اجتماعی در این مراکز با اهداف سازمان و فرآیندهای منتهی به این اهداف باعث میشود هم از نظر دسترسی راحت و الکترونیکی به خدمات و هم از نظر اقتصادی و صرف وقت و بصورت جامع از نظر رفاه اجتماعی در نهایت بسیار به سود جامعه هدف تمام شود.
او افزود : بدلیل اینکه کارشناسان این مراکز اشراف کافی به سامانهها و بحث الکترونیکی بودن این مراکز دارند و از قبل آموزشهای لازم را در این خصوص دیده اند سرعت کار و ارائه خدمات افزایش پیدا می کند.
محمدی گفت : با توجه به اینکه بخشی از جامعه هدف بهزیستی در حاشیه شهرها قراردارند برای دسترسی سریع به ادارات و مراکز بهزیستی با مشکلات زیادی مواجه هستند و به واسطه اینکه در زمان مراجعه مشاهده میشود که تعداد زیادی از افراد برای دریافت خدمات، به ادارات و یا مراکز مراجعه میکنند و گاهی کار یا با تأخیر انجام میگیرد و یا در حد انتظار پاسخی دریافت نمیکنند بنابراین مراکز مثبت زندگی می تواند با مراجعه معکوس و حضور مددکار در منزل مددجو، تنها راه رفع این نواقص باشد،کلیه طرحهای سازمان بهزیستی توسط همین مراکز مثبت زندگی اجرا میشود و این مراکز در واقع بخشی از سیستم اجرایی سازمان بهزیستی هستند .
انتهای پیام/د