مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوستان گفت: از ابتدای امسال ۱۳۷ هزار تن روغن خام از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.

امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود بندرگاه بزرگ امام خمینی (ره) آمادگی مناسبی برای ادامه ورود کالا‌های اساسی به کشور را دارد که از ابتدای امسال ۱۳۷ هزار تن روغن خام از طریق این بندر وارد کشور شده است.

جهان نژادیان با اعلام اینکه شرکت‌های روغن سازی در خوزستان دارای ظرفیت بسیار خوبی هستند، تصریح کرد: تمامی محصولات پس از ذخیره سازی در مخازن به شرکت‌های تصفیه روغن جهت تبدیل به روغن خام قابل مصرف ارسال شده است و ۴ کارخانه فعال در زمینه تولید و تصفیه روغن در استان فعالیت می‌کنند که همکاری خوب آنها باعث شده تا همواره مانع از کمبود مایحتاج شویم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوستان گفت: تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن روغن خام وارداتی به کارخانه‌های مستقر در استان ارسال شده است که با وجود میزان خرید مناسب از بخش خصوصی و تبدیل دانه روغنی کلزا همچنین برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت بزودی مشکلات پیش آمده مرتفع خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: ذخایر روغن خام در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در حال حاضر بیش از ۵۵ هزار تن از این کالا در ذخایر بندر امام خمینی (ره) ذخیره سازی شده است که در صورت نیاز با صدور حواله و تخصیص سهمیه از سوی کارگروه تنظیم بازار به کارخانه‌های سراسر کشور ارسال خواهد شد.

او ادامه داد: با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، دولت همواره در تلاش بوده تا در تامین کالا‌های اساسی و مایحتاج مردم خللی وارد نشود و در همین جهت اقدامات بسیار موثری صورت گرفته که نتایج آن به صورت مثبت در کشور ارزیابی می‌شود.

جهان نژادیان در پایان با ابراز امیدواری نسبت به برنامه ریزی‌های انجام شده و همچنین توزیع مستمر روغن خوراکی بیان کرد: ان شاءالله بزودی کمبود‌های موجود در بازار مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.