امارات با صدور بیانیه‌ای از تعویق افتتاح سفارت خود در فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امارات متحده عربی امروز، دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از به تعویق افتادن افتتاح سفارت خود در فلسطین اشغالی خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی امارات امروز، دوشنبه اعلام کرد: در حال حاضر در حال هماهنگی با همتای اسرائیلی خود در خصوص افتتاح سفارت امارات هستیم.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه امارات ادعا شده است: عملیات افتتاح سفارت در زمان کنونی تحت تأثیر محدودیت‌های کنونی ناشی از همه گیری کرونا قرار گرفته و امید است تا اوضاع رو به بهبود رود و عملیات افتتاح سفارت به زودی و با ادامه تلاش‌های امارات و اسرائیل برای فرماندهی سریعتر کمپین واکسیناسیون در جهان کامل شود.

دولت امارات روز گذشته از موافقت با ایجاد سفارتی در تل آویو خبر داده بود. این اتفاق پس از آن صورت می‌پذیرفت که دو طرف سال گذشته میلادی توافقنامه‌ای را برای برقراری روابط دیپلماتیک با نظارت آمریکا به امضا رسانده بودند.

مراسم امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ و به میزبانی کاخ سفید برگزار شد. به موجب این توافق، امارات متعهد به برقراری روابط دیپلماتیک، تجاری و اقتصادی با رژیم صهیونیستی شد.

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از سفر هیئتی اماراتی به تل‌آویو و امضای توافق نامه‌هایی اعلام کرد که این رژیم به شکل متقابل با امارات، درخواست‌هایی را برای افتتاح سفارتخانه‌هایی در ابوظبی وتل‌آویو مبادله کرده اند.

دو هفته پیش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امارات به دلیل همه گیری کرونا، توافق لغو ویزا را برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی تا اول ژوئیه به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار