۷۵ هکتار از عرصه‌های بیابانی بخش اشکنان شهرستان لامرد با کاشت نهال احیاء می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،مرتضی نکوگو سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد ،گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اجرا می‌شود و اعتبار آن نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و در قالب اسناد خزانه تامین می‌شود.

او، بیان کرد: احیای عرصه های بیابانی در روستا‌های کدیون، دهو و پسند در شرق شهرستان و حاشیه جاده لامرد -بستک اجرا می شود.

نکوگو با اشاره به قرارگیری شهرستان لامرد در منطقه گرم و خشک و بیابانی، تصریح کرد: توسعه و غنی سازی جنگل‌ها و مقابله با بیابان زایی امری ضروری بوده که در سالیان اخیر اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد، با تاکید بر  استفاده از نهال‌های بومی با نیاز آبی کم از جمله کُنار، مُغیر، کَرَت، آکاسیا و کَهور ادامه داد: کاشت این نهال‌ها در طرح مدیریت مناطق بیابانی و در بخشی از عرصه‌های طبیعی شهر اشکنان پیش بینی شده که با اتمام عملیات گوده زنی، کاشت آن انجام می شود.

او، با تاکید بر کاشت هفت هزار و ۵۰۰ اصله نهال در طرح احیای عرصه های بیابانی منطقه اشکنان شهرستان لامرد، افزود: با اجرای این طرح علاوه بر توسعه فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک و همچنین استحصال بارش‌های جوی و مقابله با ریز گرد‌ها نقش موثری در لطافت آب و هوا و افزایش میزان تولید بیوماس گیاهی دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار