امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد دهه فجر متفاوتی هستیم که رئیس مرکز سیمای استانها بخشی از آنها را تشریح کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر مراکز استان‌های صداوسیما با حضور عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استانها امروز برگزار شد.

فاطمی گفت: همان طور که می‌دانیدانقلاب اسلامی یکی از مهمترین رویداد سیاسی، فرهنگی و منطقه‌ای قرن بیستم بود و همچنان این رویداد در عصر حاضر قابل توجه است. انقلابی که کشور را از سلطه و استعمار نوین خارجی تبدیل به ملتی آزاد و مستقل و خود باور و مومن به هدف خود کرد.

وی افزود: ملتی که قدم‌های بلند را در همه حوزه‌ها برداشت و موفق شد استقلال خودش را حفظ کند و در آستانه چهل و دومین سال پیروزی انقلاب، مرکز سیمای استان‌ها از ماه‌ها قبل برنامه ریزی کرده است، به همین دلیل نقش رسانه پررنگ‌تر است.

فاطمی عنوان کرد: ما بعد از ورود کرونا به کشور بسیاری از نیاز‌های جامعه را از طریق رسانه ملی برآورد کردیم و شبکه‌های استانی شکوفاترین دوران تعامل با مخاطبان را تجربه کرده اند. پویش‌های مختلفی را شاهد بودیم که منجر به پیشگیری و مهار شد که بازتاب‌های خوبی هم داشت.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها درباره حجم تولیدات اظهار کرد: تولیدات در این دوران رشد چشمگیری پیدا کرد و همکاران ما مجاهدانه نیاز‌های مخاطبان را برآورده کردند. برای اینکه به برنامه‌های دهه فجر بپردازیم رویکرد‌هایی را انتخاب کردیم که ۳۳ شبکه استانی و شبکه شما در برنامه‌های چهل سالگی گفتمان و انقلاب، آن را در دستور کار قرار داده اند.

وی بیان کرد:توجه به ملی بودن جشن‌های انقلاب، توجه به وحدت ملی، ترسیم افق آینده برای ایجاد امید به مخاطبان از جمله محور‌ها و دستورالعمل‌های اصلی برنامه‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی بوده است و در کنار آن‌ها می‌توان به مواردی همچون توجه به نسل‌های دوم و سوم و چهارم انقلاب اشاره کرد.

وی افزود: تبیین دستاوردهای انقلاب و توجه به رویدادهای اشخاص و مشاهیری که نقش آفرینی کرده اند نیز از دیگر رویکردهای کلی برنامه‌های گرامیداشت انقلاب اسلامی برای امسال است.همینطور برنامه‌های ما متکثر و مجموعه‌ای از تولیدات مختلف از جمله تولیدات نمایشی مستند داستانی و پویانمایی است که حاصل تلاش صدها برنامه ساز در مراکز استانها ست که برای برخی از آنها بیش از یکسال برنامه‌ریزی کرده‌اند.

فاطمی اظهار کرد:در حوزه سریال‌سازی سریال «جلال ۲» آماده پخش شده است این سریال با واقعه ۲۹ بهمن ۵۶ آغاز می‌شود که پخش سریال نیز همزمان با همین تاریخ از شبکه یک خواهد بود،در این سریال به شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله شهید قاضی الله مدنی و سردار علی تجلایی به  پرداخته است.

وی ادامه داد: این شخصیت‌ها در آذربایجان بسیار محبوب هستند و مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد در کنار این سریال چند این سریال هم آماده پخش است.

پخش مستند ۱۳ قسمتی کارنامه انقلاب

رئیس سیمای مراکز استان ها اظهار کرد:مستندهایی نیز در این ایام روی آنتن خواهد رفت، مستند ۱۳ قسمتی کارنامه انقلاب کاری از ستاد چهل سالگی انقلاب اسلامی در صدا و سیما که پیرامون گفتگو با ۱۰ شخصیت انقلابی روی آنتن می‌رود. این مستند با موضوع انقلاب اسلامی ،پرتره انقلاب اسلامی و نقش بانوان در انقلاب اسلامی که مراکز تبریز و مازندران در این مستند نقش دارند.

وی افزود: چند عنوان پویانمایی در این ایام روی آنتن می رود همچنین در بخش ترکیبی ۵۰ موشن‌گرافی بر اساس اسناد بین المللی و کتاب گام تمدن ساز تولید شده است و قسمت های دیگر این موشن گرافی در سال جدید برای انتخابات روی آنتن خواهد رفت. تولید مستند های گزارشی نیز از دیگر بخش‌های این ایام است. در ضمن ۳۱ موشن گرافی ویژه توسعه علم نقش کشاورزی و نقش زنان در ارتقاء سطح اقتصاد کشور مهم تلقی می‌شود،همچنین تولید و پخش نماهنگ های ویژه برای این ایام در نظر گرفته شده است.

فاطمی بیان کرد: امسال برای مراکز استان ها سالی پر از موفقیت بود،مشاهده موفقیت در سیمای استانها در همه جشنواره های بین المللی و داخلی از جمله سینماحقیقت، سینمای مقاومت و جشنواره مستند سیما که حضور داشتیم، همچنین در نخستین یادواره شهید سلیمانی که در اهواز برگزار شد نیز شاهد موفقیت‌های برنامه‌سازان مراکز بودیم.

فاطمی بیان کرد: در روز ۲۲ بهمن هر سال از مراکز می‌خواهیم که در استودیو نباشند و حضور میدانی داشته باشند اما امسال بر عکس از آنها خواسته ایم در استودیو باشند و بخشی از برنامه‌های خاص را پوشش  میدانی داشته باشند.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: دهه فجر ، صداوسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.