صف‌های طولانی خرید روغن در گلستان گهگاهی خبر ساز می‌شود مانند صفی که امروز در شهر گرگان و در مقابل یکی از فروشگاههای زنجیره ای تشکیل شده بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، در حالی که برخی مردم امروز در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان در گرگان از صف‌های طولانی خرید در پی کمبود روغن خبر می‌دهند مسئولان، اما احتکار‌های خانگی را علت این موضوع می‌دانند.

برای فهمیدن چرایی علت این صف‌های طویل به اداره کل صمت استان زنگ زدیم، قدوسی رئیس روابط عمومی این اداره در پاسخ به سوال ما گفت: روغن به اندازه کافی در مراکز توزیع وجود دارد، اما علت این صف‌های طویل را باید در رفتار‌های مردم جستجو کرد.

قدوسی ادامه داد: بسیاری از مردم با هدف احتکار خانگی روغن اقدام به خرید آن می‌کنند.

او گفت: بخش اعظم روغن مورد نیاز مردم از طریق واردات تامین می‌شود و مشکلات ناشی از تحریم‌ها و نوسان قیمت ارز بر نحوه توزیع آن تاثیر می‌گذارد، اما اگر مردم در حد نیاز خود اقدام به خرید روغن کنند و از احتکار خانگی آن بپرهیزند شاهد چنین صف‌های طولانی نخواهیم بود.

در حالی که روابط عمومی اداره کل صمت گلستان این توضیحات را داد طلوعیان مدیرکل صمت استان روز گذشته در یک مصاحبه گفته بود: در حوزه تنظیم کالا‌های مورد نیاز مردم با ما دو چالش رو به رو هستیم یکی بحث تامین اقلام تنظیم بازاری و دومی نظارت بر بازار.

او افزود:، چون روغن، در استان تولید نمی‌شود برای تامین و توزیع آن با چالش بیشتری مواجه هستیم، اما بر اساس توافقاتی که با برخی سازمان‌ها در کشور انجام شده است می‌توانیم از ظرفیت‌های استانی بهره ببریم و کارخانه‌ها می‌توانند برای تامین روغن مواد اولیه داشته باشند.


توزیع ۷۰۰ تن روغن در گلستان


طلوعیان گفت: اخیرا یک سهمیه ۷۰۰ تنی روغن به استان اختصاص پیدا کرده که درسطح روستا و شهرستان‌ها توزیع آن آغاز شده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

طلوعیان با اشاره به استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های بزرگ برای توزیع اقلام مورد نیاز مردم گفت: نظارت نرخ اقلام توزیع شده در این فروشگاه‌ها راحت‌تر بوده و مردم به راحتی می‌توانند کالا‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند.

در حالی که اخبار مربوط به صف‌های طولانی مردم برای خرید روغن دست به دست می‌شود امروز ماموران نیروی انتظامی یک انبار مواد غذایی احتکار شده را در مینودشت کشف کردند.

به گفته سرهنگ علی اکبر بای فرمانده انتظامی مینودشت در این انبار مقادیر قابل توجهی کالا‌های اساسی، شامل روغن جامد و مایع و قند به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال کشف شده است.

انتهای پیام/ق
برچسب ها: روغن ، صف خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.