فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری عوامل شرارت و درگیری در داروخانه پرویزی شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا دلیری فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری عوامل شرارت و درگیری در داروخانه پرویزی شهر کرمانشاه خبر داد و گفت : حوالی ساعت ۲۱ دیشب (۵ بهمن) یک مورد درگیری و شرارت در داروخانه پرویزی کرمانشاه واقع در چهار راه رشیدی به پلیس ۱۱۰ گزارش شد.

او گفت : پس از این گزارش، تیمی از ماموران کلانتری ۱۷ بعثت به سرعت راهی محل شده و مشاهده کردند ۲ نفر با عربده‌کشی باعث ایجاد رعب و وحشت حاضران شده و قصد ایجاد خسارت به داروخانه را دارند.

 دلیری افزود: ماموران پلیس بلافاصله وارد عمل شده و توانستند یکی از اراذل و اوباش را دستگیر کنند، اما فرد دیگر با توجه به شلوغی محل موفق به فرار شد.

رئیس پلیس شهرستان کرمانشاه افزود: بلافاصله اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه شرور متواری آغاز و ماموران توانستند صبح امروز (دوشنبه) این فرد را در یک قهوه خانه در حالی که مجهز به سلاح سرد بود، دستگیر کنند.

او از معرفی اراذل و اوباش دستگیر شده به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: پلیس قاطعانه با افرادی که باعث ایجاد ناامنی و هرج و مرج شوند برخود و اجازه عرض اندام به آن‌ها را نمی‌دهد.

کشف ۸۰ راس دام قاچاق در گیلانغرب

فرمانده انتظامی گیلانغرب از کشف ۸۰ راس دام قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان و با تلاش ماموران پلیس خبر داد.

منصور محمدی گفت: ماموران ایستگاه بازرسی گورسفید حین کنترل تردد خودرو‌ها به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام که با دیدن ماموران مسیر خود را به سمت جاده فرعی تغییر داده مشکوک شدند.

او ادامه داد: ماموران با دیدن این صحنه به سرعت تعقیب کامیون‌های فراری را آغاز کردند و پس از طی مسافتی موفق به توقیف هردوی آن‌ها شده و بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

 منصوری افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از کامیون‌های توقیفی ۸۰ راس گوسفند قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن‌ها به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسید، کشف شد.

فرمانده انتظامی گیلانغرب از دستگیری ۲ متهم در این خصوص و معرفی آن‌ها به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: احشام قاچاق کشف شده نیز به سازمان اموال تملیکی تحویل شد .

مجموعه سرقت‌های گزارش شده طی ۱۰ ماه اول سپری شده از سال چقدر است؟

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه مجموعه سرقت‌های گزارش شده طی ۱۰ ماه اول سپری شده از سال را ۲۸ هزار و ۵۹۴ مورد اعلام کرد و گفت: آمار سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال در مجموع ۹ درصد افزایش داشته است.

علی‌اکبر جاویدان وظیفه نیروی انتظامی را در قالب نظم‌بخشی و نظارت بر اجرای قانون عنوان کرد و گفت: نظم، انضباط و امنیت محصول یک کار جمعی است که همراهی و همکاری مردم را در کنار وظایف پلیس، می‌طلبد.

او مجموعه سرقت‌های گزارش شده طی ۱۰ ماه اول سپری شده از سال را ۲۸ هزار و ۵۹۴ مورد عنوان کرد و افزود: در زمینه سرقت‌های مهم و خشن نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد و سرقت‌های خرد ۱۵ درصد افزایش داشته که در مجموع ۹ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: ۸۰ درصد از کل سرقت‌های استان در شهر کرمانشاه بوده، که ۱۷ هزار سرقت معادل ۶۰ درصد سرقت‌ها کشف شده که رتبه دوزادهم کشوری را داریم.

او سرقت را یکی از مولفه‌های ارزیابی امنیت اجتماعی دانست و گفت: دلایل مختلفی سبب وقوع سرقت می‌شود، درصد زیادی از سارقان بیکار هستند، تورم، گرانی و آسیب‌های اجتماعی در وقوع جرم موثر است.

جاویدان میزان مجازات‌های قانونی را برای برخورد با سارقان متناسب با جرم آن‌ها ندانست و خواستار تشدید مجازات برای سارقان شد تا از وقوع مجدد جرم جلوگیری شود.

او با اشاره به اجرای طرح برخورد با ارزال و اوباش از ۲۳ مردادماه امسال، گفت: خط قرمز ما برخورد با اوباش‌گران و عربده‌کشانی است که به امنیت و آرامش مردم خدشه وارد می‌کنند، تعداد زیادی از این افراد در قالب اجرای همین طرح هم اکنون در زندان هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.