مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در پاسخ به چرایی بی نتیجه ماندن مذاکرات انجام شده با مالک هتل تاریخی بیستون گفت : پارسال بنا به دستور استاندار مذاکراتی را با مالک این بنا انجام دادیم تا دوباره بازگشایی شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : در مذاکراتی که با مالک هتل تاریخی بیستون داشتیم، مالک درخواست‌ها و شروطی برای بازگشایی این بنای تاریخی اقامتی داشت که برخی از این شروط مربوطه به اداره کل میراث فرهنگی و برخی از آن‌ها هم مربوط به شهرداری بود.

او گفت : شروطی که درحوزه میراث فرهنگی بود را پذیرفتیم، اما برخی از شروط هم مربوط به حوزه شهرداری است که بنا به گفته مسئولین شهرداری قابل اجرایی شدن نیست.

قادری افزود: مالک بنا در نظر دارد بخشی از این هتل را بدون اینکه عوارضی پرداخت کند، تجاری سازی کند، اما مسئولین شهرداری اعلام کردند که این موضوع برخلاف قوانین و مقررات آنهاست و قابل اجرا نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: با چنین شرایطی که پیش آمده و شروط سفت و سختی که مالک بنا در نظر گرفته، بعید به نظر می‌رسد بتوان در این زمینه به تفاهمی رسید تا بتوانیم دوباره شاهد بازگشایی این هتل تاریخی زیبا باشیم.

او افزود: میراث فرهنگی تمام تلاش خود را برای برای بازگشایی هتل بیستون انجام داد، اما با شرایطی که مالک گذاشته به نتیجه‌ای نرسیدیم.

 این مسئول گفت: نگهداری مناسبی که تاکنون توسط مالک از بنای این هتل تاریخی انجام گرفته، باعث شده تا در معرض تخریب قرار نگیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.