رییس کل دادگستری استان کرمان، کاهش پرونده‌های مسن، متعارف سازی شعب قضایی و کنترل جمعیت کیفری را مورد تاکید قرار داد و گفت: استان کرمان در بسیاری از این حوزه‌ها عملکرد خوبی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یدالله موحد،رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست ویدئو کنفرانس با روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان کرمان با اشاره به این مطلب که اجرای سند تحول قضایی، مبنای کار دستگاه قضایی در سطح ملی و در برش استانی است، گفت: این سند در راستای ماموریت‌های هفتگانه قوه قضاییه تبیین شده است.

او اظهارکرد: ماموریت اصلی تمامی ارکان دستگاه قضایی این است که در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین شده، زمینه تحقق ماموریت‌های مطرح شده در سند تحول قضایی را در حدمورد انتظار محقق کنند تا در نتیجه اجرای این سند، عدالت ارتقاء یافته و رضایت مندی از دستگاه قضایی افزایش یابد.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: به رغم طرح راهکار‌های بسیار جامع برای رفع چالش‌های موجود در سند تحول قضایی، هر یک از مدیران و کارکنان دستگاه قضایی نیز می‌توانند در حوزه کاری خود، راهکار‌های جدیدی را نیز در راستای اجرای سند تحول قضایی ارائه و اجرایی کنند.

موحد تصریح کرد: برنامه‌های دستگاه قضایی در راستای سند تحول قضایی از ابتدای انتصاب ریاست قوه قضاییه اجرایی شده و اینگونه نیست که در مسیر اجرای این سند در ابتدای راه باشیم.

او گفت: برای کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی برنامه‌های متعدی اجرایی شده است و بخش‌هایی از سند تحول قضایی نیز با این موضوعات مرتبط است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بااشاره به گزارش گیری مستمر از روند اجرای سند تحول قضایی در استان کرمان گفت: محور اصلی این سند رسیدگی به تظلم خواهی ها، دعاوی شکایات است و در رابطه با این مسائل اولویت‌هایی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود.

او اظهار کرد: کاهش اطاله دادرسی نیز اولویت دیگر دستگاه قضایی است و در این راستا باید زمان رسیدگی به دعاوی را تا حد ممکن کاهش داد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که حفظ شئونات و کرامت انسانی مراجعان دستگاه قضایی از دیگر اولویت‌های سند تحول قضایی به شمار می‌رود، گفت: برای اجرای سند تحول قضایی، رعایت کرامت انسانی و حفظ شئونات و حرمت افراد به صورت جدی تری مورد توجه قرار گرفته است وباید به آن توجه لازم صورت گیرد.

موحد، حمایت از جهش تولید و رونق تولید را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی در سند تحول قضایی دانست و افزود: در این راستا کار‌های خوبی در سطح استان در دست انجام است و یکی از محور‌هایی که به صورت جدی دنبال می‌شود و همت دستگاه قضایی بر آن است که تصمیمی گرفته شود که به نفع منافع ملی باشد.

او کاهش پرونده‌های مسن، متعارف سازی شعب قضایی و کنترل جمعیت کیفری زندان ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: استان کرمان در بسیاری از این حوزه‌ها عملکرد خوبی داشته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار