کارشناس پرورش زنبورعسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی استان گفت:۵۶۵ تن شکر به عنوان تغذیه تکمیلی بین زنبورداران کردستانی توزیع شده است.

شیخ احمدی کارشناس پرورش زنبورعسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به فعالیت دو هزار و ۲ زنبوردار در  ۷ هزار و ۵۰۰ زنبورستان  استان گفت:این زنبورداران در سال گذشته هزار و ۸۵۷ تن عسل تولید کرده اند.

او با اشاره به وجود ۲۵۷ هزار کلنی زنبور عسل در سطح استان افزود: از این تعداد ۲۵۱ هزار کلنی زنبورعسل مدرن و ۶ هزار کلنی بومی است.

کارشناس پرورش زنبورعسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی کردستان گفت:شکر توزیع شده برای تولید عسل نیست اگر این تغذیه صورت نگیرد میزان تولید عسل کلنی کم می‌شود.

شیخ احمدی یکی از مشکلات صنعت زنبورداری را نبود صنایع فراوری و بسته بندی و عدم برند سازی اعلام کرد و افزود:گران بودن نهاده‌هایی همچون شکر، موم، عدم اشنایی مردم با عسل طبیعی و فروش عسل نامرغوب به خریداران از دیگر مشکلات زنبورداری استان است.

گفتنی است: کردستان با مساحت سرزمینی بیش از سه میلیون هکتار، یک ملیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع، ۳۰۰ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مزارع، سرزمینی مناسب برای زنبورداری و تولید عسل مرغوب است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.