مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش برف و کولاک روز‌های گذشته در استان آذربایجان شرقی نیرو‌های راهداری به بیش از ۴۰۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علیزاده  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۴۰۰ خودرو  به علت کولاک شدید در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها گرفتار و برخی از آ نها از مسیر خارج شده بودند،گفت: نیرو‌های راهداری در این مدت بیش از ۳۵ نفر از مسافران در راه مانده را نیز در راهدارخانه‌ها اسکان دادند.

او  با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک از چهارشنبه هفته گذشته در استان شروع شده بود، گفت: در جریان این بارش‌ها بیش از ۱۴ هزار کیلومتر باند از سوی نیرو‌های راهداری برف روبی و برای جلوگیری از لغزندگی جاده‌های استان بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن مخلوط نمک و ماسه استفاده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون تردد خودرو‌ها در تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان به صورت ایمن در جریان است، ولی به علت وجود کولاک در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها رانندگان برای تردد در این مناطق با احتیاط رانندگی کنند.

علیزاده با بیان اینکه گروه‌های راهداری عمده راه‌های روستایی بسته شده استان را بازگشایی کرده اند، گفت: هم اکنون راه ارتباطی حدود پنج روستای شهرستان‌های اهر و بستان آباد بسته است و تلاش می‌شود راه این روستا‌ها نیز امروز بازگشایی شود.

او با اشاره به اینکه این روستا‌ها در مناطق کوهستانی واقع شده و فاقد راه دسترسی مناسب هستند،گفت: در عملیات راهداری زمستانی ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش و تراکتور فعال هستند.

علیزاده از مردم و مسافران خواست پیش از انجام سفر از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ساعته پاسخگوست اطلاع کسب کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.