رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از نجات یک قلاده شغال که سر او در ظرف پلاستیکی گرفتار شده بود، خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: در پی وصول گزارشی از سوی یکی از اهالی منطقه عرب حسن از توابع این شهرستان مبنی بر مشاهده شغال که سرش در ظرف پلاستیکی گیر کرده است، مأموران این اداره بلافاصله به محل گزارش، واقع در اراضی کشاورزی این منطقه اعزام شدند.

او افزود: پس از جستجو و یافتن شغال مورد نظر، به کمک کشاورزان حاضر در محل موفق به رهاسازی شغال از دام ظرف پلاستیکی شدند و شغال گرفتار را دوباره به دامان طبیعت بازگرداندند.

نجاتی بیان داشت: رهاسازی زباله‌ها خصوصا ظروف و پسماند‌های پلاستیکی در طبیعت بار‌ها باعث مرگ و به خطر افتادن جان گونه‌های حیات وحش می‌شود و حتی در بسیاری از موارد جانداران با خوردن و بلعیدن تکه‌های پلاستیک رها شده به دست انسان‌ها با مشکلات جدی در دستگاه گوارش مواجه شده و از بین رفته اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر تصریح کرد: مردم و حتی مسئولان باید برای کاهش استفاده و مصرف پلاستیک از جمله ممنوعیت و کاهش تولید و استفاده از کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی یکبار مصرف و مدیریت پسماند‌های حاصله از این دسته از مواد تلاش کرده و خود را در قبال سلامت دیگر انسان‌ها و موجودات کره زمین مسئول بدانیم.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.