فرستاده سازمان ملل به سوریه تأکید کرد آرامش در این کشور شکننده است و هر لحظه امکان فروپاشی آن وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، «گیر پدرسن» فرستاده سازمان ملل به سوریه، در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دور پنجم مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه که دوشنبه در ژنو برگزار می‌شود، درباره شکننده بودن اوضاع در سوریه هشدار داد.

او گفت: به رغم اینکه ۱۰ ماه گذشته طی یک دهه از نزاع سوریه اوضاع آرام‌تر بود و تقریبا تغییراتی در جبهه‌های مقدم جنگ صورت گرفت، اما هر لحظه احتمال فروپاشی اوضاع وجود دارد. این آرامش شکننده است. کمیته قانون اساسی نمی‌تواند به دور از عوامل دیگر فعالیت کند.

پدرسن افزود: به همکاری بین المللی و مذاکرات واقعی نیاز داریم تا طرف‌های مختلف پای میز مذاکره بنشینند و درباره چگونگی پیشبرد این روند تبادل نظر کنند. اگر این اراده سیاسی نباشد دشوار است روند را به جلو ببریم.

فرستاده سازمان ملل به سوریه درخصوص موافقت رؤسای شرکت کننده با طرح‌هایی دارای دستورکار‌های واضح برای پیشرفت در این روند ابراز امیدواری کرد.

دور چهارم مذاکرات قانون اساسی سوریه چهارم دسامبر بدون هیچ نتیجه چشمگیری به پایان رسید هرچند که فرستاده سازمان ملل اعلام کرد طرف‌های شرکت کننده برای اولین بار به توافقی درباره دستورکار و موعد نشست آتی دست یافتند.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی المیادین صبح امروز (شنبه) اعلام کرد که در گلوله باران روستایی در حومه حلب در سوریه، پنج غیر نظامی شهید و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

بر این اساس، نیرو‌های ترکیه و گروه‌های وابسته به آنان روستای تل رفعت در حومه شمالی حلب را گلوله باران کردند. همچنین نظامیان ترکیه روستا‌های بینونیه، منغ و عین دقنه را گلوله باران کردند.

کمیته‌های هماهنگی گروه‌های مسلح نیز اعلام کرد کاروان بزرگی از خودرو‌های نظامی ترکیه از گذرگاه مرزی کفرلوسین وارد سوریه شدند و به سمت مراکز نظارتی موجود در جنوب ادلب رفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
reza
۱۳:۴۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
میدانید گیرپدرسن چرا؟ این هشدار را داده اند؟ چونکه در رفتن و اتمام ریاست جمهوری ترامپ و آمدن جوبایدن یک استراحت و آرامش قبل از طوفان به داعش و القاعده داده شده بود تا جانی تازه کنند و حالا با روی کار آمدن جوبایدن که از دارودسته باراک اوباما و هیلاری کلینتون خبیث است و داعش و القاعده را همین دارودسته ایجاد و آموزش و مسلح کرده و به همراه عضوگیری 72ملت به منطقه غرب آسیا یعنی سوریه و عراق گسیل داشته و اعزام کرده اند بنابراین با روی کارآمدن جوبایدن یعنی تزریق نیرو به جان این موالید دست پرورده ی آمریکائی - عبری - عربی مگر اینکه نیروهای محورمقاومت یکپارچه و منسجم با اتحاد و وحدت رویه تا خروج کامل ارتش سنتکام آمریکا که همیشه داعش و القاعده را با پشتیبانی لجستیکی و هلی برن مورد پوشش و حمایت قرار داده و میدهند از منطقه خارج شوند و تمام پایگاه های اشغالی کوچک و بزرگ آنان در خاک سوریه و عراق تخلیه و رها و آزادسازی شود فقط همین و بس تا کشورهای منطقه محورمقاومت دوباره طعم آرامش و امنیت را بچشند.....
آخرین اخبار