سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: به دلیل شرایط ویژه شبکه برق در مشهد و استفاده از کابل عایق شده امکان استفاده یا ایجاد انشعاب غیرمجاز برق بسیار محدود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا کاشی سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: مشهد نخستین شهری است که در آن هفت هزار کیلومتر شبکه سیمی فشار ضعیف جمع آوری و به کابل خودنگهدار تبدیل شده و این نوع کابل عایق شده است و امکان ایجاد انشعاب غیرمجاز در آن وجود ندارد.

او افزود: امکان استفاده از برق غیرمجاز در کابل‌های خودنگهدار بسیار دشوار است و در مشهد سیم مسی در شبکه فشار ضعیف برق وجود ندارد و در تمامی شبکه از کابل خودنگهدار استفاده شده است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد ادامه داد: اغلب استفاده غیرمجاز از برق مربوط به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حاشیه مشهد است و گروه‌های بازرسی تمامی منطقه را زیر نظر دارند و موارد استفاده غیرمجاز را گزارش می‌کنند.

کاشی بیان کرد: حدود ۱۷ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در مشهد وجود دارد و هزار و ۳۰۰ نقطه کلید اتوماسیون از راه دور بر روی شبکه فشار متوسط نصب شده که قابلیت مانور شبکه از مرکز کنترل دیسپاچینگ برق مشهد را فراهم می‌کند.

او تصریح کرد: استفاده غیرمجاز یا ایجاد انشعاب غیرمجاز بر تعادل بار تاثیر گذاشته و موجب افزایش یا کاهش بار و صدمه رساندن به لوازم برقی منازل می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.