بی‌ثباتی سیاسی و مشکلات اقتصادی جوانان تونسی را به خیابان‌ها کشاند

جوانان تونسی طی اعتراضاتی علیه مشکلات اقتصادی و اجتماعی در این کشور که آن را ناشی از بی‌ثباتی سیاسی می‌دانند، به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، به دنبال ناآرامی‌ها و اعتراضات در شهرهای مختلف تونس که با درگیری و دستگیری پلیس نیز همراه بوده است، صد‌ها نفر از تظاهرکنندگان در روز شنبه و در اعتراض به سرکوب پلیس، فساد و فقر بار دیگر در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمدند.

اعتراضات روز شنبه در حالی صورت  گرفت که آفریقای شمالی در تلاش است از ابتلا به بیماری همه گیر کرونا، که اقتصاد را فلج کرده و بیمارستان‌ها را تحت فشار قرار داده، جلوگیری کند.

تاکنون بیش از ۶ هزار نفر بر اثر  شیوع ویروس کرونا در تونس جان خود را از دست داده اند،اما معترضین در چندین بخش کشور از جمله پایتخت تونس به خیابان‌ها آمدند و خواستار آزادی صد‌ها جوان بازداشت شده در اعتراضات چند شب گذشته که از ۱۴ ژانویه آغاز شده بود، شدند.

روز جمعه نیز در شهر ساحلی سفاکس اعتراضاتی برگزار شد.

وضعیت بد اقتصادی که با محدودیت‌های جدید ویروس کرونا در کشور همراه شده موجی از افزایش  مهاجرت‌ها در این کشور را با خود به همراه داشته است.

پلیس نیز در این راستا اعلام کرده است که،  بیش از ۷۰۰ نفر در ناآرامی‌های اوایل هفته دستگیر شده‌اند.

برخی منابع دلیل بروز نارضایتی در میان جوانان تونسی را مشکلات اجتماعی و اقتصادی ناشی از بی ثباتی سیاسی که اخیرا منجر به تغییر کابینه وزیران شده است و همچنین تبعات ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا بیان می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار