معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی قم بر ایمن سازی مراکز تجاری که دارای بیشترین حریق و حادثه هستند،تاکید کرد.

علی زندیه، معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  بیان کرد: از سال ۸۸ سازمان آتش نشانی به صورت رسمی و نیمه رسمی بحث نظارت بر ساختمان‌ها را شروع کرد و بازدید‌هایی از ساختمان‌های شهر قم انجام  و موارد ناایمن در سطح شهر شناسایی شد.


او  افزود: سازمان آتش نشانی از سال ۱۳۹۱ به صورت جدی کار نظارت بر ایمن سازی ساختمان‌ها و مراکز تجاری را آغاز کرد از سال  ۱۳۹۲ برای صدور پایان کار، تاییدیه آتش نشانی هم در دستور کار شهرداری قرار گرفت و ساختمان‌هایی که  به ایمن سازی توجهی نکرده بودند، پایان کار صادر نمی‌شد.


معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی قم با بیان این که برخی از مراکز تجاری و مغازه‌ها که از قبل ساخته شده‌اند و در آتش نشانی پرونده ایمن سازی ندارند بیان کرد: هر نوع تغییر کاربری در مغازه‌ها و ساختمان‌هایی که قبل از سال ۹۲ ساخته شده‌اند ، باید از آتش نشانی استعلام ایمن سازی بگیرند.


زندیه در خصوص مجتمع‌های تجاری گفت: مراکز تجاری زیر مجموعه اصناف می‌شوند که دارای بیشترین حریق و حادثه هستند که در حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد حریق و حوادث شامل این مراکز می‌شود.


او در خصوص حل این مشکل میان کرد: این موضوع در کمیته ایمنی و حریق استان هم مطرح شد آن جا هم مصوب شد که به اداره اصناف ابلاغ شود اما چون اصناف زیر مجموعه اداره صمت (صنعت معدن تجارت) است تقریباً در گرفتن ابلاغیه همکاری لازم را نداشته اند.


معاون پیشگیری و آموزش سازمان آتش‌نشانی افزود: در کنار تمام پیگیری‌های اداری، از مراکز تجاری بازدید انجام شد و اخطاریه‌های لازم را صادر کردیم، اما پیگیری‌های بعدی از طرف ساکنین و کسبه اتفاق نیفتاد.


او  گفت: وجود سختگیری‌های ایمنی برای حفظ جان و مال کسبه بسیار اهمیت دارد ؛ حوادثی که در سطح شهر و استان قم اتفاق می‌افتد بعضاً به علت نبود ایمن سازی و نداشتن آگاهی است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار