رئیس جهاد کشاورزی کدکن گفت: در بخش کدکن ۲۴هزار و ۷۳۰ متر مربع گلخانه وجود دارد.

سید عباس عباسیان رئیس جهاد کشاورزی کدکن در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: این بخش به دلیل داشتن اقلیم مناسب و منابع آبی باکیفیت و همچنین وجود زیرساخت‌های مناسب و نزدیکی به بازار مصرف شهرستان‌های مشهد، تربت حیدریه و نیشابور دارای پتانسیل بالایی جهت کشت و توسعه محصولات گلخانه‌ای است.

او افزود: با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت گلخانه‌ای به دلیل مصرف پایین  آب و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی و کمک به اشتغال زایی و رونق روستا‌ها،   جهاد کشاورزی کدکن نیز اقدام به تشویق کشاورزان جهت سرمایه گذاری در این بخش کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی کدکن ادامه داد: در این بخش ۱۴ واحد گلخانه‌ای با مساحت ۲۴هزار و ۷۳۰ متر مربع وجود دارد که ۲۰هزار و ۸۳۰ متر مربع متر مربع آن فعال است.
 
عباسیان بیان کرد: سهم بخش کدکن از سطح کشت گلخانه‌های تربت حیدریه حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود و هر چند سال‌های گذشته عمده کشت محصولات این گلخانه‌ها خیار بود، ولی به تازگی محصولات متنوعی مانند گوجه فرنگی و سبزیجاتی مانند تربچه، کاهو و ریحان نیز در این گلخانه‌ها کشت می‌شود.

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.