راه اندازی دستگاه دیالیز قلب در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد

بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به دستگاه مصنوعی قلب و ریه مجهز شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عباسی رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی امام رضا (ع) مشهد گفت: اکمو یا قلب مصنوعی، تجهیز بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به دستگاه مصنوعی قلب و ریه دستگاهی است که در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی می‌توان از این دستگاه استفاده کرد تا قلب به حالت قبل باز گردد.

او با اشاره به این که این دستگاه بسیار پیچیده و پیشرفته است افزود: با راه اندازی این دستگاه در بیمارستان امام رضا (ع) زندگی بیماران زیادی که از نارسایی قلبی رنج می‌برند نجات خواهد یافت.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی امام رضا (ع)  مشهد ادامه داد: یکی از کاربرد‌های دیگر دستگاه اکمو برای بیمارانی است که در لیست پیوند قلب قرار دارند و در شرایط بحرانی هستند که با کمک این دستگاه می‌توان تا مدتی که قلب اهدایی برسد بیمار را زنده نگه داشت.

عباسی با توجه به اینکه این دستگاه سالهاست که در بسیاری از کشور‌ها در حال استفاده است، بیان کرد: دستگاه اکمو علاوه بر بیماران نارسایی قلبی برای بیماران نارسایی ریوی هم قابل استفاده است.

او  با اشاره به این که این دستگاه، هم یک قلب مصنوعی و هم یک ریه مصنوعی است، تصریح کرد: همان طور که دستگاه دیالیز می‌تواند جایگزین کلیه شود، دستگاه اکمو نیز می‌تواند هم جایگزین قلب و هم جایگزین ریه شود.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی امام رضا (ع) مشهد تاکید کرد: با توجه به پیچیدگی و پیشرفته بودن این دستگاه، استفاده از آن نیز به مهارت‌های خاص و ویژه‌ای نیاز دارد که استادان و کارشناسان ما در حال آموزش استفاده از این دستگاه هستند.

عباسی اظهار کرد: خوشبختانه این دستگاه در مراکز امام رضا (ع) و قائم (عج) در حال راه اندازی است و امیدواریم که با راه اندازی این دستگاه بتوانیم گام بزرگی برای بیماران مقاوم به درمان از جمله بیماران مبتلا به کرونا که نارسایی شدید تنفسی دارند و با دستگاه تهویه مکانیکی معمولی نمی‌توان کاری برای ایشان انجام داد برداریم.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار