رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهابادگفت:به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در روز‌های برفی امری مهم در کاهش تصادفات جاده‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار کرد: با توجه به بارش برف و برودت هوا در محور‌های مواصلاتی، رانندگان با رعایت نکات ضروری در حین رانندگی از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کنند.

او افزود:رانندگان قبل از حرکت، باک خودرو را پر از سوخت کرده تا در زمان گیر افتادن برف یا مه شدید و روشن کردن بخاری خودرو با کمبود سوخت مواجه نشوند، وضعیت کلی خودرو خود را بررسی کرده و آن را به تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ، جک، زاپاس، بیلچه، مقداری نمک و ... مجهز کنند.


بیشتر بخوانید


خادمی اضافه کرد: در هوای برفی و بارانی از گردش و انحراف ناگهانی خودرو، خودداری و بی‌موقع از ترمز استفاده نکنند، زیرا برداشتن ناگهانی پا از روی پدال گاز موجب سر خوردن خودرو می‌شود، بنابراین باید در زمان رانندگی در جاده‌های برفی و لغزنده پدال گاز را به صورت متعادل نگه داشت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد همچنین از مردم خواست در فصل زمستان قبل از سفر در مناطق کوهستانی و برف گیر این شهرستان با شماره‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ از وضعیت جاده‌ها آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.