عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پاسخ مشخصی برای رفتار انسان در پساکرونا وجود ندارد و به همین دلیل باید برای آن پژوهشی شکل بگیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد صالحی فدردی عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با شیوع پاندمی کرونا و لزوم فاصله گذاری هوشمند اجتماعی ممکن است چندین سال طول بکشد تا افراد جامعه در نوع ارتباط فردی و اجتماعی خود به وضعیت قبل از کرونا بازگردند، زیرا اکنون مردم با سبک جدیدی در زندگی آشنا شده‌اند و در حال عادت کردن به آن هستند.

او افزود: انسان‌ها در زمان تغییر رفتار، به سختی آن را قبول می‌کنند، زیرا سیستم روانی انسان نسبت به آن مقاومت نشان می‌دهد و ممکن است فرد دچار حالت افسردگی نیز شود.

عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در حال حاضر مردم برای جبران عدم حضور خود در فضا‌های اجتماعی از راه‌های جدید استفاده می‌کنند که با نوع روش ارتباط گیری گذشته آن‌ها تفاوت وجود دارد و پس از مدتی به این فضا عادت کرده‌اند، زیرا تغییر عادت‌ها به زمان نیاز دارد.

صالحی بیان کرد: اکنون شاهد آن هستیم که برخی افراد دیگر حوصله حضور در جمع‌های بیش از چند نفر یا در مکان‌های شلوغ را ندارند.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.