مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ارائه چهار میلیون و ۱۵۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به سهمیه شش میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعتی ارائه آموزش‌های مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در استان برای امسال، گفت : تاکنون آموزش‌های مهارتی به میزان چهار میلیون و ۱۵۰ هزار نفر ساعت به متقاضیان ارائه شده است.

او گفت : امسال سهمیه ۳.۲ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی برای بخش دولتی در استان در نظر گرفته شده که تاکنون ۲.۳ میلیون نفر ساعت آموزش به متقاضیان ارائه شده است.

محمدی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۲۲ مرکز دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به متقاضیان ارائه می‌دهند، افزود: بیشترین متقاضیان مراکز دولتی به ترتیب خواستار آموزش در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه در ادامه سهمیه آموزشگاه‌های آزاد برای ارائه آموزش‌های مهارتی در سال جاری را ۳.۵ میلیون نفر ساعت اعلام کرد و افزود: تاکنون آموزش‌های آزاد مهارتی به میزان یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه داده اند که دلیل اصلی پایین بودن میزان آموزش‌های مهارتی در این حوزه تعطیلی چند ماهه آموزشگاه‌های آزاد برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بوده است.

محمدی تعداد آموزشگاه‌های آزاد فعال استان را ۲۰۰ آموزشگاه اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین متقاضیان آموزشگاه‌های آزاد در حوزه خدمات هستند.

او با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه، گفت: آمار‌ها حاکی از این است که افرادی که آموزش‌های مهارتی را ببینند، شانس بیشتری برای دسترسی به شغل دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.