معاون فرهنگی اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از جشنواره‌ای متفاوت در راستای رویش‌های خلاقانه دانش‌آموزی، مدرسه ایده‌های نو، با عنوان "جشنواره ایدنو" خبر داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی جانباز معاون فرهنگی اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، اظهار کرد: نظر به اهمیت، شکوفایی خلاقیت در میان نسل جوان و پرورش آن‌ها به عنوان مدیران و آینده سازان فردا، فراخوان ایده‌ها و رویش‌های خلاقانه دانش‌آموزی مدرسه ایده‌های نو با عنوان "جشنواره ایدنو"، به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در شبکه‌های اجتماعی و سایت راه اندازی شد.

او گفت: این جشنواره، ویژه دانش آموزان متوسطه دوم است. تمامی دانش آموزان انجمنی و غیرانجمنی می‌توانند در این رقابت شرکت کنند و از جوایز نفیس بهره‌مند شوند. یک حمایت ویژه جشنواره و صندوق ملی حمایت از ایده ها، مخصوص دانش آموزان پایه دهم عضو انجمن اسلامی نیز در این جشنواره تدارک دیده شده است.

جانباز بیان کرد: جشنواره ایدنو از ۲۰ آذر در سراسر کشور آغاز شده است و دانش آموزان می‌توانند تا سوم اسفند در این جشنواره شرکت کرده و پس از ثبت نام، ایده‌های خود را ارسال کنند.


بیشتر بخوانید


معاون فرهنگی اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: دانش آموزان پس از ارسال ایده‌های خود، وارد بخش پشتیبان (حمایت مربی) و داوری می‌شوند و همزمان با ارسال بوم‌های ایده پردازی، پشتیبانی و داوری به صورت مستمر توسط پشتیبان‌ها و داور‌ها انجام می‌شود تا دانش آموزان زمان لازم برای اصلاح و ارائه ایده‌های بهتر و خلاقانه‌تر را داشته باشند. داوری در این بخش تخصصی است و از طریق تیم داوری انجام خواهد شد. همچنین، ایده‌های برتر ملی و استانی در این مرحله توسط داور معرفی می‌شوند.

او گفت: همچنین ۱۰ ایده برتر استان (۵ دختر و ۵ پسر) به رویداد ملی ایدنو راه می‌یابند و جوایزی به آن‌ها اهدا می‌شود. همچنین ۶ ایده برتر دانش آموزان سال دهم (۳ دختر و ۳ پسر) ضمن دریافت جوایز، جهت اجرای ایده توسط صندوق حمایت از ایده، حمایت می‌شوند.

جانباز بیان کرد: در بازه زمانی تیر تا مرداد ۱۴۰۰ یک رویداد ملی در قالب کارگاه‌های خلاقیت، ایده پردازی، کسب و کار، کارآفرینی و صنایع خلاق و مدیریت پروژه ویژه رتبه‌های برتر برگزار خواهد شد و از ۱۰ دانش‌آموز ایده پرداز مدرسه‌ای تقدیر به عمل خواهد آمد و همچنین صاحبان ایده‌های برتر می‌توانند به‌عنوان پشتیبان در دوره بعد جشنواره ایفای نقش کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: علاقمندان به شرکت در این فراخوان می‌توانند با مراجعه به سایت ایدنو به آدرس idnoo.ir و تکمیل اطلاعات گروه خود در بخش ثبت نام و هم چنین از طریق پرس لاین موجود در کانال پیام رسان بله به آدرس idnoo_ir اقدام به ثبت نام کنند.

گفتنی است، جشنواره ایدنو از ۲۰ آذر به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در سراسر کشور آغاز شده است و دانش آموزان تا سوم اسفند فرصت دارند تا در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.