حریرچی گفت: آمارها روند نزولی بیماری کرونا را در سطح کشور نشان می دهد و در حال حاضر هیچ شهری در کشور قرمز نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به البرز گفت: آمارها روند نزولی بیماری کرونا  را در سطح کشور نشان می دهد و در حال حاضر هیچ شهری در کشور قرمز نیست .

او با تاکید به ادامه رعایت شیوه نامه های  بهداشتی افزود: خیزش خفیفی در سطح کشور به خصوص در دو استان تهران و اصفهان شاهد هستیم و آن افزایش مبتلایان به کرونا بین سنین ۷ تا ۱۸ سال است.

معاون کل وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت : در حال حاضر مهمترین عامل انتقال بیماری کرونا افراد جوانان و نوجوان هستند که در سطح جامعه تردد می کنند و این گروه سنی جزو دسته مبتلایان بدون علائم هستند.

حریرچی از عملکرد خوب البرز در مقایسه با استان های مشابه درگیر کرونا خبر داد و گفت : الگوی بیماری در البرز به نسبت جمعیت مشابه استان تهران بوده، اما در البرز به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی روند مبتلایان و میزان بستری ها و همچنین مرگ و میر با کاهش چشمگیری روبه رو بوده است.

معاون کل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: در ده روز اخیر کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر کرونا و رسیدن به صفر در برخی آمار روزانه، دستاورد بزرگی در مقابله با کرونا در البرز است.

 

انتهای پیام /ر  .ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.