آثار جشنواره تک‌گویی نمایشی "پژواک" در قالب ۱۲ اثر برگزیده از سوی تالار هنر در فضای مجازی منتشر می‌شود.

سعید امامی مدیر تالار هنر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: جشنواره تک‌گویی نمایشی "پژواک" با تلاش دفتر تخصصی هنر‌های نمایشی تالار هنر اصفهان به منظور روشن نگهداشتن چراغ نمایش در زمان شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی و اجرا شد.

او  افزود: تک گو بودن این جشنواره به این علت بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا نیازی به تجمع افراد نباشد و هر شخص بتواند در خانه یا مکان دیگری بدون تشکیل اجتماع به اجرای یک اپیزود نمایشی و ارسال آن بپردازد.

مدیر تالار هنر تصریح کرد: در این جشنواره حدود ۱۴۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از بین این آثار تعداد ۴۰ اثر به مرحله بعدی راه یافت؛ حمید شهرانی کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، رسول هنرمند بازیگر و عضو شورای نظارت بر نمایش و احسان جانمی دبیر جشنواره، کارگردان و عضو هیئت مدیره انجمن هنر‌های نمایشی استان، انتخاب آثار را بر عهده داشتند و در نهایت احسان جانمی، امید نیاز، مژگان نوایی، اسماعیل موحدی و پیمان کریمی به عنوان هیات داوران تعداد ۱۰ اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب کردند.

مدیر تالار هنر اصفهان ادامه داد: بر اساس انتخاب هیات داوران، رادنوش مقدم با اثر"اینجا خانه برنارد آلباست"، دلارام موسوی با اثر "عروسی خون" و ابراهیم کریمی با اثر "سینما شیرین" رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند؛ همچنین آثار یاسمن اسماعیلی، محمد رادمهر، پرستو دادخواه، حسین نصر اصفهانی، باربد باباخانی، پریا انصار و محمدعلی اکباتانی، نوش‌زاد کیانی‌پور و رضا توکلی به عنوان ۹ اثر برگزیده انتخاب شدند.

امامی گفت: بیان، حالات چهره و بدن و مهارت استفاده از آنها، انتقال انرژی و ریتم، انتقال احساسات، انتخاب متن و انتخاب شکل مناسب با محتوای نقش، درک و تحلیل از نقش، نمایشی کردن اجرا و خلاقیت از جمله معیار‌های انتخاب آثار برتر بوده است.

او افزود: ۱۲ اثر برگزیده با مشاوره کارگردان‌های تئاتر اصفهان که در هیئت داوران حضور داشتند، باز تولید و مجددا در تالار هنر با کیفیت مناسب ضبط و در فضای مجازی به صورت گسترده در حال انتشار است.

امامی بیان کرد: این آثار در صفحه اینستاگرامی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به آدرس @isfahanfarhang و صفحه تالار هنر به آدرس @tallar_honar_official مورد توجه علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.