مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: هفت هزار هکتار از اراضی ملی و مرتعی استان سمنان از مراتع شهرستان دامغان که سند مالکیت آن به نام موقوفه صادرشده بود، به عرصه های ملی و طبیعی استان بازگردانده شد.

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: اراضی مذکور بخشی از مراتع شهرستان دامغان واقع در اطراف روستای مهماندوست بوده که در گذشته فردی با ادعای وقفیت آن و استفاده از برخی خلاء های قانونی موفق به اخذ سند مالکیت مرتع به نام موقوفه شده بود.

او افزود: در این راستا با تشکیل پرونده قضایی در دادگستری شهرستان دامغان و پیگیری ها و دفاع مؤثر کارشناسان حقوقی این اداره کل ومنابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دامغان واظهارنظر کارشناسان رسمی دادگستری و با صدور رأی قطعی از دادگاه تجدیدنظر استان، سند مالکیت هفت هزار هکتار مراتعی که به عنوان موقوفه تصرف شده بود باطل و اراضی مذکورجزء اراضی منابع ملی وطبیعی به بیت المال بازگردانده شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان ابراز داشت: این پرونده به لحاظ وسعت و ارزش اقتصادی اراضی مربوط به آن، مهمترین پرونده ی قضایی مطروحه در رابطه با اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان سمنان است.

انتهای پیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.