مدیر‎ ‎بورس منطقه ای‎ ‎آذربایجان غربی گفت: شاخص‎ ‎بورس استان در یک ماه گذشته بیش از ۲۸۸ ‏هزار واحد افت کرده است.

وحید جوادی مدیر‎ ‎بورس منطقه ای‎ ‎آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: در یک ماه گذشته شاخص‎ ‎بورس استان در دی ماه امسال ‏با ۲۸۸ هزار و ۴۰۷ واحد کاهش در کانال یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد توقف کرد.

جوادی افزود: هفته پیش نیز شاخص بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی با کاهش ۴۵ هزار و ۸۵۸ ‏واحدی به رقم یک میلیون و ۱۸۳ هزار و  ۹۷۸ واحد رسید.

او ادامه داد: در هفته منتهی به اول بهمن ماه گذشته تعداد ‏۵۰ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۸۸ ‏برگ اوراق ‏اسناد خزانه اسلامی، ‏سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش نزدیک به ‏‏۹۲۴ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال در بورس ‏منطقه‌ای آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت، که سهم ‏خرید و فروش نصف به نصف بود.

مدیر‎ ‎بورس منطقه ای‎ ‎استان افزود: در هفته‌ای که گذشت تعداد سهام معامله شده و ارزش ریالی ‏معاملات در مقایسه با هفته قبل به ترتیب ۳۳ و ۴۳ درصد تنزل یافته است.

جوادی همچنین ادامه داد: در طول هفته در تالار ارومیه ۱۱ کارگزار از ۱۵ ایستگاه معاملاتی، سهام و ‏حق تقدم بیش از ۱۸۱ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری بورسیران بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۵ درصد به خود ‏اختصاص داد. ‏

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.