پوشش تحصیلی دوره پیش‌دبستانی در چهارمحال و بختیاری به ۹۰ درصد رسید

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی در استان به ۹۰ درصد رسیده است.

دوره پیش‌دبستانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد محمدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با توجه به واگذاری ارائه خدمات آموزش دوره پیش‌دبستانی به آموزش و پرورش اظهار داشت: اکنون پوشش تحصیلی دوره پیش‌دبستانی در استان به ۹۰ درصد رسیده است.

او افزود: در سال تحصیلی جاری ۲۰ هزار نوآموز در سن بدو ورود به پیش‌دبستانی هستند و تاکنون بیش از ۱۷ هزار نوآموز ثبت‌نام کرده اند و مابقی نوآموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها ثبت‌نام نشده‌اند.


بیشتر بخوانید


محمدی با اشاره به اینکه دوره پیش‌دبستانی از نظر آموزه‌های دینی و یافته‌های پژوهشی جایگاه ممتازی در سطح آموزش دارد، اضافه کرد: امسال برای افزایش پوشش نوآموزان، طرح ثبت‌نام رایگان نوآموزان پیش‌دبستانی در مراکز آموزش و پرورش در آبان‌ماه اجرا شد.

او ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، روند ثبت‌نام نوآموزان و همچنین فرایند آموزش نوآموزان بازمانده از تحصیل به صورت مجازی انجام شد و هم‌اکنون نیز آموزش دوره پیش‌دبستانی در شبکه شاد در دست اجراست.

محمدی گفت: نوآمورزان پیش‌دبستانی استان در سه بخش پیش دبستانی‌های مناطق محروم و عشایری با هزینه‌های دولتی، پیش دبستانی‌های طرح رایگان که به صورت مجازی و با مدیریت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در حال اداره هستند و پیش‌دبستانی‌های غیردولتی در استان فعال شده‌اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار