معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران:

سرمایه گذاران صنعت آبزی پروری حمایت می شوند

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: پرورش ماهی در قفس در دریا به عنوان یک ظرفیت وسیع در توسعه مکران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،نبی الله خون میرزایی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت:  بالغ بر ۵۰ هزار تن ظرفیت تولید ماهی در قفس در سواحل مکران مطالعه شده که آماده جذب سرمایه گذار است.

خون میرزایی افزود: شهرستان جاسک با ظرفیت‌های بی بدیل اقتصادی در محور توسعه قرار دارد و ظرفیت‌های کشاورزی این منطقه  در کل کشور بی نظیر است.

او گفت: شیلات ایران در مسیر توسعه پرورش ماهی در قفس در دریا با آموزش نیروی انسانی لازم، حمایت از سرمایه گذاران این صنعت و انجام تکالیف سازمان شیلات ایران به طور جد حامی سرمایه گذاران این صنعت است.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: تعداد مجوز‌های موجود بر اساس مطالعات و ظرفیت‌های شناسایی شده است که صید و صیادی به صورت غیر مجاز در حال انجام است، افزون بر این ظرفیت بوده و علاوه بر در مرز خطر قرار دادن ذخایر آبزیان، سفره معیشت صیادان را نیز با تهدید روبرو کرده است.

خون میرزایی صید غیر مجاز را تهدیدی جدی برای منابع آبزیان خواند و افزود: امید است مسئولان و مردم با راهکار‌های مناسب در حل مشکلات حاصل از صید غیر مجاز به صورت جدی ورود کنند.

او گفت: در رابطه با صید ساحلی مطالعات و ظرفیت سنجی‌های جدید در دست اقدام است تا بر اساس مطالعات جدید در صورت وجود ظرفیت مجوز صید صادر شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه شهرستان جاسک با حدود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی به عنوان قطب فعال صید و صیادی استان و کشور مطرح است، افزود: باتوجه به موقعیت این شهرستان و دسترسی به آب‌های آزاد و فراملی به دنبال افزایش سهم شهرستان جاسک در صید آب‌های دور هستیم.

خون میرزایی افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، سازمان شیلات ایران ۲۴۰ فقره مجوز جدید صید لانگ لاین (۲۰فروند لنج و ۲۲۰ فروند قایق) به این شهرستان اختصاص داده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار