معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کارگروه آرد و نان شهرستان‌ها نسبت به اجرای طرح درجه بندی خبازی‌ها اقدام کنند و این طرح باید به صورت پایلوت از شهر زاهدان آغاز شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه گندم، آرد و نان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: کمیته آرد و نان طرح درجه بندی خبازی‌ها را به صورت پایلوت از شهر زاهدان شروع کند و این طرح را به فرمانداری‌ها نیز ابلاغ می‌کنیم تا نسبت به درجه بندی تمام خبازی های شهری و روستایی در شهرستان ها نیز اقدام کنند.

او  تصریح کرد: این موضوع باید در بهمن‌ماه عملی شود و نانوایی‌هایی که بالاترین استانداردها را داشته باشند در سهمیه آنها بازنگری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نانوایی‌های غیراستاندارد نیز باید موظف به رعایت استانداردها و با تخلفات آنها برخورد شود.

او خاطرنشان کرد: بازرسی، صمت، شرکت غله و خدمات بازرگانی و دادستانی تخلفاتی که در سالجاری در حوزه آرد و نان رخ داده را احصا و تجمیع کنند و سازمان صمت این تخلفات را بررسی و علت تخلفات را مشخص کند چراکه این تخلفات چه در مجموعه‌های دولتی و چه در خبازی‌ها و چه در حوزه حمل و نقل صورت گرفته باشد باید به سیستم قضایی برای پاسخگویی به تخلفات اجرا شود.

زنگنه تاکید کرد:با توجه به افزایش سهمیه ۲ هزار و۵۰۰ تنی به سهمیه آرد سیستان و بلوچستان، بازنگری در نحوه عملکرد خبازی‌ها، عرضه و توزیع و میزان رضایتمندی، خلاها و کمبودها در حوزه آرد و نان توسط فرمانداری‌ها و اعضای کارگروه آرد و نان در شهرستان‌ها صورت گیرد.

او از شرکت حمل و نقل خلیج فارس که حمل آرد خبازی‌های سیستان و بلوچستان را برعهده دارد، خواست تا حمل سهمیه شهرستان‌ها به نحو مطلوبی انجام شود و به گونه‌ای نباشد که سهمیه یک شهرستان به طور کامل حمل و حمل آرد به شهرستان دور افتاده انجام نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اتمام قرارداد شرکت حمل و نقل خلیج فارس در پایان بهمن ماه، شرکت غله و خدمات بازرگانی به شرکت‌هایی که توانمندی برای حضور در عرصه حمل آرد استان را دارند فراخوان دهند و شرایط، ویژگی‌ها و توانمندی‌های این شرکت‌ها برای انعقاد قرارداد مورد بررسی قرار گیرد.

او  بیان کرد: صدور مجوز خبازی در شهرستان‌های جدید التاسیس صورت خواهد گرفت و قطعا برای صدور این مجوزها شرایط خاصی را در نظر خواهیم گرفت.

زنگنه تاکید کرد: سازمان بازرسی، صمت و شرکت غله و خدمات بازرگانی بر نحوه عملکرد نانوایی ها وساعت کاری آنها نظارت داشته باشند و نانوایی‌هایی که شلوغ هستند باید علت آن رصد شود و اگر واقعا کمبود سهمیه وجود داشته باشد به صورت موردی افزایش سهمیه در این نانوایی‌ها انجام خواهد شد تا به شرایط مطلوب برسند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار