مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت:در حال حاضر راه ارتباطی ۷۰ روستا در استان کردستان به دلیل بارش برف همچنان مسدود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: علیرغم تلاش راهداران در روز گذشته و بازگشایی راه تعدادی از روستا‌های استان، همچنان راه ارتباطی ۷۰ روستای دیگر بخاطر بارش سنگین برف، بسته است.

محمد راشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: صبح روز گذشته راه ارتباطی ۱۸۰ روستا به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود بود که راهداران تا شب گذشته مشغول بازگشایی مسیر‌ها بودند.

او با بیان این روند بازگشایی از صبح نیز مجددا از سر گرفته شد،افزود: در این مدت مسیر ارتباطی ۱۱۰ روستا بازگشایی شد و همچنان ارتباط ۷۰ روستای دیگر نیز قطع است.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه برخی راهداران از روز پنجشنبه همزمان با آغاز بارش برف در استان در محور‌های ارتباطی اصلی و فرعی مستقر شده و در این مدت کمترین استراحت را داشته‌اند، افزود: برخی همکاران ما علیرغم تاریکی هوا در مسیر‌های روستایی مشغول برف روبی بودند و امروز نیز مشغول ماموریت خود هستند.

او گفت: توصیه می‌شود مسافران فعلا از انجام سفر‌های غیر ضروری در جاده‌های استان خودداری کنند و در صورت لزوم وضعیت جاده‌ها را از سامانه ۱۴۱ راهداری از طریق پیام کوتاه، تماس تلفنی، نرم افزار همراه و تارنمای الکترونیکی استعلام کنند.

گفتنی است،طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود، اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار