۸۰ میلیارد تومان از تسهیلات کرونایی به حوزه گردشگری خراسان رضوی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف بیدخوری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های دولتی صرفا نباید به دنبال کسب درآمد براساس مصوبات قانونی باشند، چرا که در حال حاضر ۳۴ هزار نفر به طور مستقیم در حوزه گردشگری فعال هستند و حدود ۵۰ هزار نیروی کار دیگر در مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری اشتغال دارند و همه این‌ها از بحران شیوع کرونا آسیب دیده و با خطر از دست دادن اشتغال خود مواجهند. اینجاست که نهاد‌های متولی باید با تدبیرگری، مشکلات را حل و فصل نمایند تا خسارت‌ها بیش از این تشدید نشود.

او افزود: کل حمایت تسهیلاتی که در حوزه گردشگری استان علی رغم پیگیری انجام گرفته، تنها ۱۳۰ میلیارد تومان بود که این میزان نیز با سود ۱۲ درصدی ارائه می‌شود. البته از این مبلغ نیز ۸۰ میلیارد آن پرداخت شده که در قیاس با ابعاد صنعت گردشگری این استان بسیار ناچیز است.

بیشتر بخوانید

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: در تمام کشور‌های دنیا مشوق‌های موثری را برای جذب گردشگر تدارک دیده اند که یکی از این موارد، مالیات‌ها است. برخی از کشور‌ها مالیات را بر گردشگر اعمال نمی‌کنند علاوه بر این از صنعت گردشگری نیز حمایت شده تا بتواند خود را احیا کند.

بیدخوری بیان کرد: چه میزان از درآمد‌های حاصل از حوزه گردشگری توسط دولت برای تامین زیرساخت‌ها هزینه می‌شود؟ در واقع بخش دولتی باید از طریق فراهم کردن زیرساخت‌ها و فضای مناسب بتواند دریافت وجوه مذکور را توجیه کند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار