بایدن: شمار قربانیان کرونا در آمریکا ممکن است تا ماه آینده به بالای ۵۰۰ هزار نفر برسد

رئیس جمهور آمریکا هشدار داد شمار جان باختگان ناشی از کرونا در این کشور ممکن است تا ماه آینده به بالای نیم میلیون نفر برسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فایننشال تایمز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها روز‌های سختی را در زمینه همه گیری کرونا در پیش دارند، هشدار داد شمار جان باختگان ناشی از کرونا در این کشور تا پایان ماه آینده میلادی احتمالا از نیم میلیون نفر عبور خواهد کرد.

بایدن در سخنانی در کاخ سفید گفت: اوضاع پیش از آنکه بهتر شوند، در حال وخیم‌تر شدن هستند. شمار جان باختگان احتمالا از ۵۰۰ هزار نفر در ماه آینده عبور می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود اعلام کرد دولت وی نمی‌تواند سرعت واکسیناسیون را افزایش دهد. او گفت: ما یکشبه وارد این آشفتگی نشدیم. ماه‌ها برای ما طول خواهد کشید تا اوضاع را تغییر دهیم.

بایدن همچنین از طرح فدرال خود برای مقابله با کرونا رونمایی کرد و آن را «راهبرد ملی» برای پاسخ به کووید-۱۹ و همه گیری کرونا خواند. بایدن گفت: راهبرد ملی ما همه جانبه است. این راهبرد مبتنی بر دانش است و سیاسی نیست. این راهبرد مبتنی بر حقیقت است و نه نکار.

او همچنین به شدت از شیوه تعامل دولت ترامپ در خصوص همه گیری کرونا انتقاد کرد. بایدن البته بار دیگر بر اظهارات پیشین خود مبنی بر راه اندازی کارزاری برای واکسیناسیون ایمن و مؤثر به شکلی که تزریق ۱۰۰ میلیون واکسن ظرف ۱۰۰ روز اول دولت وی صورت پذیرد، تأکید کرد.

اظهارات بایدن در حالی بیان می‌شود که تا کنون بیش از ۲۵ میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۴۲۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
برو یقه ترامپو بگیر که نتونست جلوی کرونا رو بگیره و پخش شد
آخرین اخبار