مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن محرومان در گلستان در حال ساخت است.

 سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،    گفت: ۳ هزار واحد مسکونی در قالب اجرای طرح مسکن محرومان با اعتبار ۱۹۵ میلیارد تومان در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


سیدمحمد حسینی افزود: همچنین ۷۱ واحد مسکونی برای ایتام، ۷ واحد مسکن طلاب، ۲۸۴ واحد برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول و ۳۷۴ واحد در قالب طرح تأمین مسکن اقشار کم درآمد در حال ساخت و اجرا است.


مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در این سال‌ها ۹ هزار و ۲۵۵ قطعه زمین به مساحت ۲۴۴ هکتار به متقاضیان برای ساخت مسکن مقاوم در روستا‌ها واگذار شد.


سیدمحمد حسینی به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۲۹۴ واحدمسکونی در دستور کار بنیاد قرار گرفته که تا کنون برای یکهزار و ۴۵۱ واحد، زمین توسط راه و شهرسازی تأمین شده است.


او ادامه داد: برای تأمین مسکن اقشار، تفاهم نامه‌هایی با ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌ها به امضاء رسیده که در مرحله شناسایی واجدان شرایط توسط دستگاه‌ها هستیم وامیدواریم در سال ۱۴۰۰ جهشی در تولید و عرضه مسکن داشته باشیم.


حسینی بر لزوم مقاوم سازی و بهسازی واحد‌های مسکونی در روستا‌های استان تأکید کرد و گفت: در ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۲۲۸ هزار واحد مسکونی وجود دارد و طبق آمار متأسفانه ۱۲۸ هزار واحد آن غیرمقاوم است که تا کنون ۷۵ هزار واحد مسکونی مقاوم در استان احداث شده که ۱۸ هزار واحد آن در دو سال اخیر بوده است.


به گفته او، پارسال حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی مقاوم در استان ساخته شد و امسال نیز ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی دیگر در دستور کار قرار دارد.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.