یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت:از روز گذشته تاکنون ۳۴هزار کیلومتر باند از جاده‌های کشور برف‌روبی و بازگشایی شده‌است.

فرهاد مهریاری معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از شب گذشته با ورود سامانه بارشی به کشور بسیاری از مناطق درگیر برف و کولاک شده اند، گفت: از روز گذشته تا صبح امروز ۱۴ استان و هم اکنون ۱۸ استان درگیر سامانه بارشی و برف و کولاک شده‌اند. هم اکنون سامانه بارشی به سمت شرق و شمال شرق کشور در حال حرکت است و تا فردا از کشور خارج می‌شود.

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، توضیح داد: حدود ۱۴۰ محور شریانی کشور درگیر بارش برف و کولاک همراه با باد شدید شده اند و ۵۲ محور غیر شریانی هم درگیر بارش برف و کولاک هستند که از این تعداد دو محور از جمله سروآباد و مهاباد مسدود شده و در اولویت بازگشایی قرار دارند.

مهریاری تصریح کرد: چند ساعت انسداد موقت در برخی از محور‌های شریانی داشتیم که با همکاری پلیس راهور برای حفظ ایمنی جان رانندگان و مسافران به صورت موقت چند ساعتی این محور‌ها بسته شده بودند.

او با بیان اینکه به دلیل بارش سنگین برف و باران حدود ۲ تا ۳ ساعت در برخی از محور‌ها از جمله هراز، چالوس، تردد تمامی خودرو‌ها ممنوع بود، افزود: در برخی از محور‌های شریانی از جمله قزوین-رشت انسداد موقتی داشتیم و تردد خودرو‌های سنگین ممنوع بود که بعد از فروکش کردن بارش برف و کولاک این محور‌ها بازگشایی شدند.

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: طی یک تا دو روز اخیر در جاده ها بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید و کولاک داشتیم و تمامی ماشین آلات و نیرو‌های راهدار درگیر بودند.

مهریاری گفت: حدود ۱۰۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک درگیر عملیات بازگشایی و برف روبی محور‌ها بودند. نیروهای راهداری با استفاده از ماشین آلاتی از جمله دستگاه‌های برف خور، برف روب، نمک پاش، گریدر در تمامی محور‌های درگیر کولاک اقدام به بازگشایی و مدیریت ترافیک کردند.
بیشتر بخوانید

او اظهار کرد: در برخی از استان‌ها هم شاهد کاهش شدید دما تا منفی ۱۵ درجه خواهیم بود. در برخی از محور‌ها هم تا منفی ۱۸ درجه کاهش دما توسط نیرو‌های راهداری گزارش شده است .

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه یک هزار و ۷۵۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از این ماشین آلات اقدام به بازگشایی راه ها کردند گفت: با همکاری نیرو‌های راهدار، ۳۴ هزار کیلومتر باند به صورت رفت و برگشت برف‌روبی و بازگشایی شد که بعد از بازگشایی نیرو‌های راهدار اقدام به نمک پاشی و شن پاشی کردند.

مهریاری بیان کرد: در این ایام بیش از ۲۵۰۰ تن شن و نمک در راه‌های مسدود شده پاشیده شد.

او  گفت: در ۷ مقطع در محورهای هراز و چالوس ریزش برف و سنگ ریزه داشتیم. در برخی از محور‌های استان گیلان هم ریزش‌های مقطعی سنگ و برف گزارش شده است.

مهریاری تصریح کرد: همچنین در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و محور‌های قدیم هم ریزش مقطعی داشتم که با کمک نیرو‌های راهدار بازگشایی شده اند.

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تاکید کرد:  نیرو‌های راهداری به سرعت نسبت به بازگشایی راه‌ها توسط ماشین آلات اقدام کردند و راه‌های مسدود شده را به سرعت بازگشایی کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار