رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی توصیه‌هایی برای خوردن خوراکی‌های مفید و تقویت سیستم ایمنی بدن در این روز‌های کرونایی ارائه کرد.

لشکر بلوکی رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت:نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن اثر گذار و طی مطالعات و پژوهش‌های متعدد به اثبات رسیده است.

او ادامه داد: رعایت نکات ارائه شده در مورد تغذیه سالم در کنار توصیه‌های بهداشتی برای همه افراد و در تمام سنین، برای پیشگیری از ابتلاء و افزایش قدرت مقابله بدن با ویروس کرونا بسیار موثر خواهد بود.

لشکر بلوکی افزود:تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، مانند، مصرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حقظ سلامت بدن، مصرف انواع مختلف مواد غذایی در ٦ گروه غذایی اصلی (نان و غلات، سبزی‌ها، میوه‌ها شیر و فرآورده‌های آن، انواع گوشت‌ها، تخم مرغ حبوبات و مغز دانه‌ها) باید رعایت شود.
 
او گفت: مصرف منظم وعده‌های غذایی، به خصوص صبحانه و ٢تا٣ میان وعده برای تامین انرژی، پروتئین و ریز مغذی‌های مورد نیاز، برای بدن بسیار مفید است.

این مقام مسول گفت: مصرف روزانه میوه و سبزی و مایعات فراوان و غذا‌ها بصورت آب پز و بخار پز امر مهمی است.

او گفت: برای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن برخی از مواد مغذی ممکن است اثر تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را داشته باشند مانند.
پروتئین، آهن، روی، سلنیم و ب١٢، این مواد مغذی در منابع غذایی نظیر گوشت قرمز، گوشت سفید، حبوبات، تخم مرغ، لبنیات و مغز‌ها یافت می‌شود.

او گفت: مصرف خوراکی‌هایی که دارای ویتامین A ,d ,c و E نیز به ارتقای سیستم ایمنی کمک شایانی می‌کند.

لشکر بلوکی در پایان گفت: با رعایت رژیم غذایی متعادل، متنوع و متناسب، تقریبا به مصرف هیچ مکملی نیاز نیست (ویتامین دی یک استثنا است).

انتهای پیام /م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.