یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح با برداشتن بخش‌هایی از دژ خاکی برجای مانده از جنگ تحمیلی در حاشیه رودخانه اروند موافقت کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدمجتبی محفوظی یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح پس از پیگیری‌های انجام شده اخیرا موافقت خود را با حذف قسمت‌هایی از خاکریز بجا مانده از جنگ تحمیلی در حاشیه رودخانه اروند به رئیس مجلس اعلام کرد.

او افزود: وجود دژ خاکی به جا مانده از جنگ تحمیلی در حاشیه اروندرود اکنون توجیه خاصی ندارد و در سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به آبادان در این خصوص بحث شد و حذف آن به تائید رییس مجلس نیز رسید.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به سفر  اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  به آبادان و بازدید از دژ و خاکریزهای جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: اعضای این کمیسون با برداشته شدن قسمت‌هایی از دژ با تائید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موافقت کردند.

محفوظی بیان کرد: برداشته شدن همه دژ خاکی با توجه به هزینه بالا ضرورتی ندارد و تنها در چند منطقه در آبادان، اروندکنار و خرمشهر دژ به طول ۲ تا پنج کیلومتر برای دسترسی مردم به رودخانه اروند و ایجاد مکان‌های تفریحی برداشته خواهد شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد مکان‌های تفریحی و سیاحتی در حاشیه رودخانه اروند زمینه برای جذب گردشگر  و اشتغال را فراهم خواهد کرد.

محفوظی گفت: استفاده از سواحل بکر اروندرود حق شهروندان آبادان وخرمشهر است که امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم ساحل‌سازی رودخانه به زودی عملیاتی و اجرا شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.