ششمین دوره الکام استارز درحال برگزاری است و تا دو روز آینده برندگان آن مشخص خواهند شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین الکام‌استارز در حال برگزاری است و تا روز آخر برگزاری یعنی ۲ بهمن نزدیک به ۷۰ تیم در این رویداد در بخش الکام‌پیچ به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. امسال برای برندگان در بخش رقابتی الکام‌پیچ جوایزی نقدی در نظر گرفته شده است. براین اساس جایزه تیم اول ۲۰ میلیون تومان، تیم دوم ۱۸ میلیون تومان و تیم سوم و چهارم به ترتیب ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. تیم پنجم تا دهم نیز به ترتیب ۱۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد.

همچنین تیم برتر در این رقابت که ایده‌ای بر مبنای مبارزه با ویروس کرونا داشته باشد نیز جایزه نقدی ۷ میلیونی در نظر گرفته شده است. همچنین برنده در بخش ایده با موضوع هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز به صورت جداگانه ۵ میلیون تومان دریافت خواهد کرد. این جوایز نقدی در کنار تسهیلات سرمایه‌گذاری خواهد بود که از طریق سازمان فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار برگزیدگان این رویداد قرار می‌گیرد.

الکام‌استارز

محمدباقر اثنی‌عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با حضور در ششمین رویداد الکام استارز ابراز امیدواری کرد که سال ۱۴۰۰ نمایشگاه بین‌المللی الکامپ متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود. اثنی‌عشری با اعلام اینکه امسال به دلیل شرایط ویژه کشور به دنبال شیوع کرونا تصمیم به لغو برگزاری الکامپ گرفته شد گفت: «از ابتدای سال در برنامه‌ریزی‌های مشخص سعی کردیم الکامپ را برگزار کنیم؛ اما دوبار این تصمیم با احترام به حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان و بازدید‌کنندگان لغو شد. با تمام اینها، اما تمام تلاش این است که در سال ۱۴۰۰ الکامپ باشکوه‌تر و متفاوت‌تر از سال‌های دیگر برگزار شود.»

او ادامه داد: «باتوجه به استقبال تیم‌های استارت‌آپی و اینکه بالاخره آن‌ها انتظار دارند بعد از یکسال تلاش در این رویداد حاضر شوند تا امکان دیده شدن و جذب سرمایه را داشته باشند تصمیم گرفتیم تا این رویداد مهم الکامپ را به صورت آنلاین برگزار کنیم.» او ابراز امیدواری کرد تیم‌هایی که امروز به رقابت به یکدیگر می‌پردازند در آینده به شرکت‌های بزرگ و موفقی تبدیل شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار