با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت:

بهره برداری از ۳۰ طرح بهداشتی و درمانی در هرمزگان

صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۰ طرح بهداشتی و درمانی در استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،  با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز ۳۰ طرح بهداشتی و درمانی با هزینه ۲۳۷ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان در شهر‌های مختلف استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:توسعه اورژانس بزرگ بیمارستان شهید محمدی، اتاق عمل بیمارستان کودکان، بخش بستری و CT بیمارستان کودکان، پایگاه سلامت سجادیه، مرکز جامع سلامت خونسرخ و پایگاه اورژانس دهنو طرح‌هایی بودند که در شهرستان بندرعباس مورد بهره برداری قرار گرفتند.

فرشیدی افزود: پنج پروژه بهداشتی و درمانی شهرستان میناب نیز شامل LDR مرکز تخصصی زنان و زایمان بیمارستان میناب، اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سرمست و همچنین محل اسکان پزشک و ماما در این روستا و مرکز درمان بستر توکهور و هشتبندی افتتاح شدند.

او گفت: بهره برداری از ۵ خانه بهداشت در روستا‌های گوروی، درکاه، موردان، اوهکن و کور شهرستان بشاگرد و همچنین بخش تالاسمی بیمارستان این شهرستان هم آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: ۱۴ واحد مسکونی ویژه پزشکان در جزیره قشم و بخش سی تی اسکن بیمارستان جاسک نیز افتتاح شد.

فرشیدی گفت: ۳ پروژه بهداشتی و درمانی هم در شهرستان سیریک شامل شبکه بهداشت و درمان، بخش تالاسمی و اورژانس بازسازی شده بیمارستان این شهرستان مورد بهره برداری قرار گفت.

او افزود: امروز عملیات اجرایی ۷ پروژه بهداشتی و درمانی و دانشجویی نیز با اعتبار هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال شامل احداث دانشکده دندانپزشکی، احداث مرکز جامع توانبخشی سعادت استان هرمزگان، احداث بخش آی سی یو ۲۴ تخته بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، احداث کتابخانه مرکزی دانشگاه، عملیات بازسازی خوابگاه دانشجویی کوثر بندرعباس و مجتمع آزمایشگاهی مرجع مرکز بهداشت استان هرمزگان آغاز شد.

همچنین با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرارداد ساخت آمبولانس دریایی با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال امضا شد.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از طرح‌های بهداشتی و درمانی استان گفت: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

همتی افزود: وزیر بهداشت برای تکمیل این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان آن وصول شده است.

او گفت: طی ۲ سال گذشته حدود ۲ هزار تخت به ظرفیت بیمارستان‌های استان اضافه شده است.

احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از زحمات مسئولان وزارت بهداشت و کادر درمان گفت: با وجود افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان هنوز با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم.

مرادی افزود: هرمزگان با دو کشور حاشیه خلیج فارس همسایه است و با توجه به نیاز‌های درمانی بیماران در این کشور‌ها و علاقه شان برای استفاد از ظرفیت بهداشتی کشورمان، باید ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی استان برای پذیرش بیماران از کشور‌های همسایه افزایش یابد تا منجر به درآمد زایی برای استان و کشور شود.

او گفت: هرمزگان استانی پهناور است که به برخی از شهرستان‌های استان‌های همجوار نیز خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند و درخواست ما از مسئولان وزارت بهداشت این است که دو دانشگاه علوم پزشکی یکی در غرب استان با توجه به ظرفیت خیران و یکی در شرق استان با توجه به محرومیت این منطقه ایجاد شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار