مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: طول درمان و خدمات در مرکز جامع درمان اعتیاد استان بمنظور کمک به بازگشت افراد معتاد رایگان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا ایزد پور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در جلسه پیگیری روند تأسیس و افتتاح مرکز جامع ترک اعتیاد ضمن بیان اینکه راه‌اندازی و تأسیس مرکز جامع درمان اعتیاد استان با امکانات و دستورالعمل‌ها در دستور کار است، ابراز داشت: در این مراکز با برنامه منظم درمان فرد معتاد انجام می‌شود به نحوی مدت پاکی فرد طولانی‌تر از قبل خواهد بود.

او بابیان اینکه طول درمان و خدمات در مرکز جامع درمان اعتیاد رایگان ارائه می‌شود، افزود: علاوه بر این مداخلات تخصصی و ایجاد اشتغال و کسب مهارت شغلی نیز در مراکز جامع درمان اعتیاد انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه پرهیز مداری در مدت درمان از دیگر ویژگی این مراکز است، ابراز داشت: با توجه به اهدافی که این طرح دارد می‌بایست نسبت به اخذ مجوز‌های لازم و آماده‌سازی مکان موردنظر تسهیل و تسریع صورت گیرد.

ایزد پور بابیان اینکه بعد از چهار ماه پاکی و سم‌زدایی فرد، شیوه‌ها و دوره‌های درمان در این مراکز پیگیری می‌شود، در ادامه تصریح کرد: درواقع می‌کوشیم تا با راه‌اندازی مراکز جامع ترک اعتیاد به بازگشت فرد معتاد در جامعه کمک و از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از پیامد آن جلوگیری کنیم.

او ضمن بیان آنکه مرکز جامع ترک اعتیاد شهرستان گرمسار با دارا بودن شرایط و دستورالعمل‌های ابلاغی و تائید شده و امکانات فیزیکی هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است، افزود: افتتاح این مرکز طی دهه فجر امسال انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار