مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه یکم بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه یکم بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق تجهیزات ترانس های برق در چابهار 

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای تجهیزات ترانس برق با ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حیدر علی کیخائی مقدم  اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان چابهار در ساعات نیمه شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان امداد شهر چابهار فردی را که در حال قطع نمودن سیم و تجهیزات مسی یک دستگاه ترانس برق بود را مشاهده می‌کنند.

او گفت: متهم ۳۳ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۴ فقره سرقت سیم‌های برق و دستگاه ترانس دیگر در سطح شهر چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضایی و معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: با توجه به خسارات جبران ناپذیر سرقت‌های سیم و تجهیزات انتقال نیرو به اموال عمومی انتظار می‌رود شهروندان با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات پیرامون موارد مشکوک از طریق سامانه ۱۱۰ پلیس را در ایجاد امنیت یاری کنند.

شناسایی عامل انتشار اکاذیب علیه مدیران یک شرکت

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از شناسایی عامل انتشار اکاذیب و مطالب توهین آمیز علیه مسئولان یک شرکت درفضای مجازی خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی اظهار داشت: درپی اعلام شکایت نماینده حقوقی شرکتی در شهرستان زابل مبنی بر نشر اکاذیب و افترا شخص یا اشخاص، علیه مسئولان این شرکت در فضای مجازی، شناسایی فرد یا افراد مورد نظر در دستورکار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

او در ادامه به ارائه مستندات و اظهارات نماینده حقوقی این شرکت و بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس فتا در این خصوص اشاره کرد و گفت: انتشار اکاذیب و مطالب توهین آمیز توسط متهم پرونده در شبکه‌های اجتماعی برای پلیس محرز شد.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به حساسیت و تاثیر موضوع در اذهان عمومی، گفت: در تحقیقات تخصصی پلیس متهم پرونده در بستر فضای مجازی شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم به پلیس فتا احضار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: این مرد ۴۱ ساله در بازجویی‌های خود ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرمی شده بود، ولی در مواجه با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده به انتشار مطالب کذب علیه شرکت مورد نظر اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی درپایان از تکمیل پرونده و معرفی متهم سایبری به مرجع قانونی خبر داد و با هشدار به عموم کاربران فضای مجازی گفت: همانطوری که نشر اکاذیب، تهمت و افترا در فضای حقیقی جرم محسوب می‌شود، در فضای مجازی نیز جرم بوده و در صورت اثبات جرم، برابر قانون جرائم رایانه‌ای با مجرم برخورد خواهد شد.

دستگیری ۱۵ سارق و کشف ۱۴ فقره سرقت در" زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۱۵ سارق و کشف ۱۴ فقره سرقت در اجرای مرحله دهم طرح ذوالفقار خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ذوالفقار، که طی یک هفته گذشته با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت و کنترل سارقان سابقه دار در سطح شهرستان زابل به اجرا در آمد، واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح شهرستان راه اندازی شد.

او افزود: دراجرای مرحله دهم این طرح واحد‌های مختلف انتظامی شهرستان با دستگیری ۱۵ سارق سابقه دار، ۱۴ فقره انواع سرقت را شامل ۳ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۴ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و ۷ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به دستگیری ۲۱ خرده فروش موادمخدر، کشف ۳۸۰ کیلو گرم موادمخدر، ۹ هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق، توقیف ۳۴ دستگاه خودرو و ۱۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف، خاطرنشان کرد: دراین رابطه تمامی افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به تداوم این طرح درهفته‌های آتی از شهروندان خواست، به منظور ارتقای امنیت عمومی هرگونه اخبار و اطلاعات خود را درخصوص سارقان و فروشندگان مواد مخدر با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۷۰ میلیون ریال اموال مسروقه در پی دستگیری سارق

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری سارق مغازه و کشف ۴ فقره سرقت به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  ظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در حوزه کلانتری ۱۲ شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها در دستور کار مأموران دایره مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در این راستا با کار شبانه روزی و رصد سارقان و اقدامات فنی پلیس، در نهایت محل اختفای سارق حرفه‌ای شناسایی و متهم با هماهنگی قضائی، در طی یک عملیات غافلگیرانه داخل مخفیگاهش دستگیر شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲۷۰ میلیون ریال اموال مسروقه ازمالباختگان کشف شد.

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله که پس از روبه رو شدن با ادله پلیس چیزی برای کتمان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی به ۴ فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان ایرانشهر اعتراف کرد.

سرهنگ"کیخا " با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های امنیتی در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اعلام نمایند.

دستگیری عاملان سرقت مسلحانه در جنوب شرق کشور

با تلاش شبانه روزی پلیس استان، ۱۱ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و به عنف در جنوب شرق کشور دستگیر و ۱۳ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی و انتظامی استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف، در هفته گذشته ۱۱ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او افزود: در این راستا کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان و مأموران انتظامی شهرستان‌های "زاهدان"، "جابهار"، "ایرانشهر"، "خاش"، "بمپور"، "زابل" و شهرستان "نیکشهر" با هماهنگی‌های قضائی این سارقان را در عملیات‌های مختلف دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان بیان داشت: در پی دستگیری این سارقان، یک فقره سرقت مسلحانه خودرو، یک فقره سرقت موتورسیکلت، یک فقره سرقت وجه نقد و موبایل به همراه تعدادی سلاح گرم و غیر مجاز و چندین قبضه سلاح سرد از سارقان مسلح کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف یک فقره سرقت به عنف خودرو، کشف یک فقره قاپ زنی و کشف ۸ فقره سایر سرقت‌ها شامل وجوه نقد و تلفن همراه که به عنف انجام شده بودند، خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

جلوگیری از فعالیت دستگاه‌های ارز دیجیتال غیر مجاز دریک مرغداری

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز ازکشف دستگاه‌های ارز دیجیتال غیر مجاز و جلوگیری از فعالیت آنان در یک واحد مرغداری در حال ساخت خبر داد.

سرهنگ "علی میر اظهار داشت: در پی کسب خبر مبنی بر اینکه فردی سودجو، در یک واحد مرغداری در حال ساخت در روستا‌های اطراف شهرستان نیمروز اقدام به راه اندازی مرکز تولید ارز دیجیتال به صورت غیر مجاز کرده، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او بیان داشت: ماموران پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی محل مذکور شده و با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل مورد نظر، ۳ دستگاه ماینر (استخراج ارز دیجیتال) و یک دستگاه مودم کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن‌ها ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر نیز شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
سرهنگ " علی میر " بیان داشت: مشارکت مردمی و اعلام به موقع هر گونه موضوع مشکوک به پلیس در کشف و پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم نقش بسزایی دارد که امید است شهروندان عزیز با پلیس تعامل داشته باشند و هر گونه موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق منزل و ۲ همدستش در هامون

فرمانده انتظامی شهرستان "هامون" از دستگیری سارق منزل و ۲ همدستش با ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"غلامرضا شهرکی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل در شهرستان هامون، موضوع شناسایی سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه تحت پیگرد قضائی و انتظامی ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند یک نفر سارق را شناسائی و در یک عملیات غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر که در ادامه بر اساس تحقیقات تکمیلی ۲ همدستش را که در ارتکاب سرقت‌ها با هم نقش داشتند در عملیاتی جداگانه دستگیر کنند.

سرهنگ شهرکی بیان داشت: در این رابطه تاکنون ۴ فقره سرقت منزل کشف، که تحقیقات برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان هامون در پایان با تاکید بر مراقبت "همسایه از همسایه" از سوی شهروندان افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از سرقت، توجه جدی به امر آموزش همگانی و هشدار‌های پلیسی است و در این رابطه پلیس با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دخالت دادن آنان در راستای پیشگیری از جرم موفق ترعمل خواهد کرد.

۲۴ تن سیب درختی قاچاق به مقصد نرسید

با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" ۲۴ تن سیب درختی قاچاق قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ "حسن کیخا " سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر  اظهار داشت: روز گذشته ماموران انتظامی ایست و بازرسی مسجد ابوالفضل (ع) این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران انتظامی پس از توقف خودرو در بازرسی از آن ۲۴ تن سیب درختی قاچاق و خارج از چرخه توزیع را کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به اینکه ارزش تقریبی این محموله ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شده، خاطر نشان کرد: خودرو کامیون توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط تکاوران قرارگاه"عمار"

با تلاش تکاوران عملیاتی انتظامی قرارگاه"عمار" استان ۲۰ هزار لیتر نفت گاز خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

سرهنگ" حمید نوری" فرمانده قرارگاه عمار استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: ماموران انتظامی یگان تکاوری "۱۱۲" در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت حین گشت زنی در سطح محور‌های مواصلاتی "ایرانشهر-دلگان" موفق به شناسایی محموله قاچاق سوخت شدند.

او  افزود: در بازرسی از تانکر متوقف شده مقدار ۲۰ هزار لیتر "نفت گاز" که فاقد بارنامه شرکتی بود، کشف شد.

فرمانده قرارگاه عمار با بیان اینکه در این رابطه یک دستگاه تانکر توقیف و یک متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد، برعزم تکاوران انتظامی استان در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد.

جمع آوری ۱۶ معتاد متجاهر و ۷ خرده فروش مواد مخدر در سیب و سوران

سرپرست انتظامی شهرستان سیب وسوران از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری تعداد ۷ نفرخرده فروش و جمع آوری ۱۶ معتاد متجاهر وکشف بیش از ۱۰ کیلو انواع مواد مخدر خبر داد و گفت: به منظور سالم سازی و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی این طرح‌ها به صورت مستمر ادامه دارد.

سرهنگ "حسین نوری فرید  اظهارداشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به منظور پاکسازی سطح شهر از معتادان متجاهر در سطح شهرستان سوران به مرحله اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از شناسایی چند پاتوق معتادان پرخطر با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی طی چند عملیات مجزا وارد عمل شدند و ضمن جمع آوری ۱۶ معتاد متجاهر و دستگیری ۷ خرده فروش بیش از ۱۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه آلات استعمال آن کشف کردند.

سرهنگ نوری تاکید کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر با قوت ادامه دارد و پلیس قاطعانه با این گونه موارد برابر قانون برخورد می‌کند.

سرپرست انتظامی شهرستان سوران در پایان تصریح کرد: به منظور سالم سازی و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی این طرح و طرح‌های مشابه همچنان تداوم خواهد یافت و از مردم نیز درخواست داریم پلیس را در اجرای موفقیت آمیز این طرح‌ها یاری کنند.

انتهای پیام/ع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار