رشید میرحسامی در مراسمی به عنوان شهردار جدید سقز معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامیل کریمیان فرماندار ویژه شهرستان سقز در مراسم معارفه شهردار جدید سقز گفت: بازگشت شورا و شهرداری سقز به جایگاه اصلی، دغدغه جدی مردم و مسئولان است.

اوادامه داد: یکی از دلایلی که حدود یک سال پیش دوست نداشتم شهردار عزل شود این بود که سقز در این مدت بی‌شهردار نماند.

کریمیان با بیان اینکه، شهری که شهردار نداشته باشد، میدان جنگ و اختلاف بین افرادی می‌شود که قدرت خود را از دست داده‌اند و به دنبال احیای آن هستند، تصریح کرد: حفظ حرمت و جایگاه واقعی شهرداری سقز دغدغه جدی است.

فرماندار سقز با بیان اینکه نباید منافع شهر و شهروندان، فدای منیت افراد شود تاکید کرد: خدمت در شهرداری به عنوان نهادی اجرایی عمومی و غیر دولتی که بدون واسطه به شهروندان خدمات ارائه می‌نماید، عرصه‌ای سنگین و وظیفه‌ای بس گران سنگ است که خادمان در این دستگاه خدمت‌رسانی باید بر آن ببالند و این جایگاه بایستی تقویت و ارتقا یابد.

کریمیان با بیان اینکه، مردم منتظر اقدام عملی از شورا و شهرداری هستند، یادآور شد: اتمام طرح‌های نیمه تمام از جمله تکمیل پایانه مسافربری و شروع به کار پروژه زیپ‌لاین که دو میلیارد تومان هم از اعتبارات شهرستان به آن اختصاص یافته است، بایستی به جد توسط شهردار جدید در دستور کار قرار گیرد و تا پایان سال به اتمام برسد.

او عنوان کرد: حفاظت از بیت‌المال، حفظ جایگاه و شان شورا و شهرداری، حفظ استقلال کاری و خدمت به شهروندان بر اساس ماهیت کار از جمله انتظارات واقعی از این دو نهاد است.

کریمیان با اشاره به در پیش بودن انتخابات شورای شهر عنوان کرد: نقد‌ها و تخریب‌ها در فضای مجازی علیه شورا و شهرداری به دلیل بهرهبرداری انتخاباتی تشدید می‌شود و بایستی شورا و شهرداری مواظب باشند، زیرا آنچه بایستی برای آن‌ها اهمیت داشته باشد خدمت صادقانه به مردم باشد.

او یادآور شد: حفظ استقلال کاری، استفاده از منابع انسانی در پست‌های مدیریتی بدون توجه به گرایش فکری و به دور از حب و بغض، پرداخت بدهی‌ها و به روز نمودن پرداخت حقوق پرسنل بایستی به جد مورد توجه شهردار باشد.

رشید میرحسامی شهردار جدید سقز هم خطاب به شهروندان اطمینان داد و گفت: کشتی به گل نشسته شهرداری را به ساحل امن هدایت خواهم کرد.

میرحسامی با بیان اینکه به هیچ جناحی وابسته نیستم افزود: با خدای خود عهد کرده‌ام که برای رفاه و آسایش شهروندان از هیچ کوششی دریغ نکنم.

او بیان کرد: استفاده حداکثری از منابع با حداقل هزینه‌ها، اعتقاد به تفکر راهبردی، توجه به سیاست انقباضی مالی، اعتقاد به خلاقیت و نوآوری، استفاده از پتانیسل‌های گردشگری و بوم‌گردی، اتمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری و نیمه‌تمام، شایسته سالاری، به روزرسانی پرداخت حقوق، مدیریت مشارکتی و مبارزه با فساد اداری، باور به تفکر و خرد جمعی در جهت رشد و توسعه شهر، شایسته‌سالاری، پایان دادن به احکام سرپرستی واحد‌ها از برنامه‌های اصلی‌ام خواهد بود.

او با بیان اینکه شهر مانند سیستم و موجودی زنده است، ادامه داد: این سرزندگی با تلاش و تعامل و همفکری تمام آحاد جامعه میسر خواهد شد.

میرحسامی افزود: از تمام شهروندان، اصحاب رسانه و نخبگان برای سازندگی و آبادانی و عمران شهر سقز، دست یاری دراز می‌کنم.
او با اشاره به نقش سازنده اصحاب رسانه عنوان کرد: اصحاب رسانه ناظر بر عملکرد هستند و نقش آنان در توسعه مدیریت شهری مهم برشمرد.

شهردار جدید سقز از اعتماد استاندار، نماینده مردم سقز وبانه در مجلس، معاون عمرانی استاندار، فرماندار سقز، مدیر کل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری، شورای شهر برای حسن اعتماد تشکر کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.