فرماندار اردبیل گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال ۳۴ هزار مورد معاینه فنی خودرو در سطح شهر اردبیل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در بازدید از یکی از مراکز معاینه فنی خودرو که به مناسبت گرامی داشت هفته هوای پاک با اشاره به اینکه در ۹ ماهه اول امسال ۳۴ هزار مورد معاینه فنی در سطح شهر اردبیل انجام شده است گفت: در شهر اردبیل ۷ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک مشغول فعالیت هستند که نقش مهمی در جلوگیری از آلودگی هوا ایفا می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه خودرو‌های سواری سبک ۴ سال بعد از تولید و خودرو‌های سنگین یکسال بعد از تولید موظف به انجام معاینعه فنی خودرو هستند افزود: توسعه شهر باید همراه با حفظ محیط زیست باشد و تمام شهروندان باید خود را موظف به حفظ هوای پاک شهر بدانند.

فعالیت ۱۸ مرکز معاینه فنی خودرو در اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این بازدید از فعالیت ۱۸ مرکز معاینه فنی خودرو در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۴ مرکز معاینه فنی خودرو سبک و ۴ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در استان مشغول به فعالیت هستند که با توجه به متصل بودن تمامی مراکز به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) نتایج حاصل از تست خودرو‌ها رصد شده و در صورت عدم وجود مشکل، گواهی معاینه فنی صادر می‌شود.

سعید شهند انجام به موقع معاینه فنی خودرو را یکی از عوامل مهم در مدیریت منابع آلاینده هوا عنوان کرد و افزود: بین ۶۰ تا ۸۰ درصد آلودگی هوا در کشور توسط وسایط نقلیه و خودرو‌ها ایجاد می‌شود و به همین دلیل مدیریت این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه بر اساس قانون هوای پاک، دارندگان خودرو‌های فاقد معاینه فنی مشمول پرداخت جریمه هستند بیان داشت: در بازدید امروز موضوع تست آلایندگی خودرو‌ها و سنجش گاز‌های خروجی در مراکز معاینه فنی مورد پایش و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.