مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس حضور ۱۵ هزار دانش آموز استان در جشنواره علمی و پژوهشی کشور را نشان از موفقیت پژوهش سراهای دانش آموزان در شناسایی و شکوفایی استعداد دانش آموزان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیده معصومه دستغیب مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس  در مراسم تقدیر از افتخارآفرینان پژوهش سراهای دانش آموزی فارس، گفت: حضور چشمگیر دانش آموزان فارس در جشنواره علمی و پژوهشی، نشان دهنده روحیه مثبت دانش آموزان و علاقه مندی به دانش و انجام پژوهش است.

او، بیان کرد: رسالت آموزش و پرورش شناسایی و شکوفایی استعداد و ارتقا شایستگی‌های دانش آموزان و ایجاد شرایط و امکاناتی است که رشد و پرورش خلاقیت‌ها و ارتقا دانایی‌ها و توانایی‌های دانش آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آن ها فراهم می‌کند و  می‌توان گفت پژوهش سراهای دانش آموزی به خوبی از عهده این رسالت بزرگ آموزش و پرورش بر می‌آیند.

دستغیب، با اشاره به اینکه در این جشنواره، فارس در رشته ادبیات و علوم انسانی حائز بالاترین رتبه در کشور شده، تصریح کرد: رتبه‌هایی که دانش آموزان در این رشته‌ها کسب کردند، معنادار است و باید مورد توجه برنامه‌ریزان آموزش و پرورش قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس، ادامه داد: برای تقویت پژوهش سراهای آموزش و پرورش، باید نگرش مدیران تصمیم گیرنده به موضوع پژوهش در آموزش و پرورش تغییر کند.

او، افزود: باید موضوع گفتگوی علمی با هدایت مربیان، بین دانش آموزان رونق پیدا کند و تیم‌های علمی و تخصصی در حوزه‌های مختلف ادبیات، نجوم، زیست شناسی، علوم انسانی، در تمام رشته‌ها تشکیل شود تا با  تشکیل جلسات متعدد علمی و گروهی و نشست هایی که آن ها بتوانند با هم گفتگو کنند تا نتایج خوبی بدست بیاید که اگر آموزش و پرورش بتواند از نتایج و یافته‌های نشست‌ها و انجمن‌های علمی دانش آموزان استفاده کند در این صورت می‌توانیم شاهد روحیه پرسشگری، شادابی و امید در  دانش آموزان باشیم.

دستغیب، با تاکید بر هدایت دانش آموزان به سمت استقلال فکری، اضافه کرد: انجمن‌های دانش آموزی باید به منظور کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه تلاش کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری فارس، اظهار کرد: انتظار می رود پژوهش سراها به عنوان آغاز کننده علم و پژوهش در آموزش و پرورش و به دنبال آن در دانشگاه هستند که می‌توانند باعث نهادینه شدن فعالیت های پژوهش محور در جامعه شوند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.